کد خبر : 674866 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۲۵ - 03:02
دیپلماسی یا جنگ؟ گروه سیاسی: فقط آمریکا می‌تواند ترمز ماشین جنگی اسراییل را بکشد. دورنمای خاورمیانه تار و تاریک شده و غبار جنگ بر جای جای آن نشسته است. علت این است که اسراییل عزمش را جزم کرده تا همان بلایی که بر سر غزه آوردم بر سر حزب الله و لبنان هم بیاورد.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کسی در جهان نیست که جلوی اسرائیل را در خونریزی افراد بی گناه به ویژه زنان، کودکان و... را بگیرد.
روز گذشته در حالی که جنگ در غزه و لبنان ادامه داشت و شلیک موشک‌های حزب الله به بندر حیفا و دیگر نقاط اسرائیل ادامه داشت، روزنامه واشنگیتن پست از یک معامله بزرگ بین آمریکا و اسرائیل پرده برداشت. این معامله خودداری اسرائیل از حمله به مراکز هسته‌ای و نفتی ایران است. اسرائیل این خواست آمریکا را در قبال دریافت سامانه پیشرفته تاد پذیرفته است. پیش از این اسرائیل و کمپین انتخاباتی ترامپ به دنبال به راه انداختن جنگ ایران با اسرائیل و آمریکا بودند. وقوع چنین جنگی پیروزی ترامپ در انتخابات 5 نوامبر (15 آبان) را تضمین می‌کند. معامله پرسود اسرائیل را از دخالت در انتخابات آمریکا منصرف کرده است.
آمریکا با دادن سامانه موشکی تاد ترمز ماشین جنگ اسرائیل علیه ایران را کشیده است. معامله آنقدر مهم است که نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد قصد ندارد کاری انجام دهد که شبهه دخالت در انتخابات آمریکا را پیش آورد. این معامله پاتک به جمهوری خواهان و ترامپ بود. به نظر می‌رسد ایران هم بدش نمی‌آید که ترامپ بازنده انتخابات شود. با این وجود اسرائیل قصد دارد تا قبل از 5 نوامبر (15 آبان) به مراکز نظامی و امنیتی ایران حمله کند. اگر چنین حمله‌ای صورت گیرد، ایران هم پاسخ دهد، احتمال جنگ تمام عیار و کشیده شدن پای آمریکا به جنگ و پیروزی ترامپ رقم می‌خورد.
تندورها، صدا و سیما و رسانه‌های اصولگرا شیپور جنگ را می‌زنند. این در حالی است که اکثر مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند طالب جنگ نیستند بلکه طالب صلح و زندگی کردن مشابه کشورهای همسایه مثل عراق، ترکیه و... هستند. واقعیت این است که ایران خواسته یا ناخواسته وارد جنگ با اسرائیل و عقبه آن به ویژه آمریکا شده است. هر چند تور دیپلماسی عراقچی، وزیر خارجه در خاورمیانه با شکست مواجه شده و مذاکرات پنهان که پیش از این بین ایران و امریکا وجود داشت متوقف شده است با این وجود ایران اگر بتواند بر سر توقف جنگ و برقراری آتش بس توافق کند هم به نفع ایران هم به نفع غزه هم به نفع لبنان خواهد بود. راه حل دیپلماسی است نه جنگ.
ایران باید پشتیبان فلسطینیان باشد نه با ورود به جنگ قربانی شود.
روز گذشته اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفته: اسرائیل ان‌شاالله به زودی با حضور همین مردم فداکار نابود می‌شود.
در همین علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه گفته: اراده کنیم تمام صهیونیست‌ها را از بین می‌بریم.

جانشین فرمانده کل سپاه: اراده کنیم تمام صهیونیست‌ها را از بین می‌بریم
علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه تشییع شهید نیلفروشان گفت: سرزمین‌های اشغالی از لحاظ جغرافیایی به اندازه یکی از استانهای کوچک ایران است. اگر ما اراده کنیم می‌توانیم تمام صهیونیست‌ها را از بین ببریم.همه جبهه مقاومت به آنچه که خدا گفته باور دارند. در آیات قرآن با صراحت گفته شده که هیچگاه حزب شیطان پیروز نیست و همیشه حزب خدا پیروز است. همه خبیثان عالم در جبهه مقابل جمع هستند، اما نمی‌توانند پیروز شوند.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه میدان و دیپلماسی هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر شده‌اند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی هر سال قوی‌تر و دشمنان ضعیف‌تر شده‌اند.

برگرفته از: تسنیم