کد خبر : 674621 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۱۱ - 04:21
محمدرضامحمدی، جامعه شناس و مدرس دانشگاه پیامد جنگ نابرابر اسرائیل با غزه و حزب الله این روزها ماشین جنگ و ترور اسرائیل غاصب و کودک کش، با ترور شهید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان شتاب بیشتری گرفته است. آنچه در خیال خام و ذهن طراحان می گذرد ایجاد نوعی موازنه قدرت و جنگ از طریق ترور است.

گویا از این مطلب غافلند که با حذف فیزیکی افراد، اندیشه های آنان حذف نخواهد شد. اگر حذف فیزیکی رهبران حزب الله و حماس و به طور کلی جبهه مقاومت تاکنون کارساز می‌بود علی القاعده می‌بایست فلسطین و لبنان در اختیار و تحت سیطره اسرائیل و حامیان آنها قرار می‌گرفت اما چنین امری تاکنون محقق نشده و نخواهد شد و به قطع یقین این گونه عملیات های ایذائی، غیر انسانی و خشن از سوی نماینده مستکبران جهان، اندیشه های طرفداران حق را بیشتر بارور خواهد کرد و می‌توان گفت در آینده نزدیک این اندیشه و نیز ایدئولوژی ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم همچون خاکستر زیر آتش عمل خواهد بود.
این جنگ نابرابر جنگی که در یک سوی آن متجاوزان به نمایندگی آمریکا توسط اسرائیل صورت می‌گیرد. یعنی به لحاظ لجستیکی از سوی آمریکا هدایت و فرماندهی می‌شود و توسط اسرائیل از طریق ترور، قتل عام زنان و کودکان در صحنه میدان، عملیاتی می‌شود. هدف آنها هر چه باشد در نهایت ناکامی و نرسیدن به اهداف شوم مدنظرشان است. در این برهه حساس، جبهه باطل با سازماندهی خوب خود در این صحنه در حال یکه تازی است و سستی و اتحاد کمرنگ مسلمانان در کنار اعراب بی تفاوت، سبب سوء استفاده دشمن در رسیدن به اهداف خود از جمله حذف فیزیکی رهبران مقاومت شده است.
تاریخ، نمونه های بسیار خوبی از نبرد بین جبهه حق و باطل و ماندگاری حق جلوی چشم همه ما گذاشته است که هر کدام عبرتهایی در دل دارد. داستان هابیل و قابیل، طالوت و جالوت، فرعون و موسی، نمرود و ابراهیم، اقوام منحرف عاد، لوط و...را همه شنیدیم. همواره در برهه‌هایی از زمان، بین انبیاء و مردمان سرزمین‌ها بر سر قبول حق و پرهیز از جبهه باطل کشمکش، گفت‌وگو و جنگ و درگیری بوده است. شاید نزدیکترین و آشناترین وقایع و نبرد بین حق و باطل، بین دستگاه خلافت معاویه و امامان معصوم بوده که یزید، به عنوان نماینده جبهه باطل و امام حسین (ع) به عنوان معرف جبهه حق و حقیقت شناخته می‌شود.

هر چند در ظاهر، دستگاه معاویه از امکانات جنگی و لجستیکی فراوان در برابر امام حسین (ع)و یارانش برخوردار بوده است اما با شهادت سرور شهیدان و اسارت خانواده‌ها و یاران ایشان، اندیشه حق از بین نرفت و نه تنها اندیشه حق و برائت از ظالم در طول زمان کمرنگ تر نشد بلکه با گذشت زمان بر تعداد پیروان آن نیز روز به روز افزوده شد. اکنون نیز جبهه حق و باطل به عنوان یک سنخ تحلیلی در عصر مدرن، خود را در قالب رژیم جعلی اسرائیل و همه پیمانان آنها از یک سو و جبهه مقاومت و همراهان آنها در سوی دیگر نمایان ساخته است. وعده الهی بر آن قرار گرفته که زمین از آن مستضعفان و حق طلبان باشد.