کد خبر : 674541 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۸ - 02:55
یدالله اسلامی- روزنامه نگار ایران پشتیبان لبنان بماند، اما قربانی نشود کوبیدن بر طبل جنگ، ویرانی و داشتن سلاح‌های کشنده و ویرانگر و دست و دلبازی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در دادن کمک‌های نظامی و پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی به اسرائیل و پشتیبانی پنهان وآشکار سیاسی قدرت جهانی سبب شده است تا اسرائیل بی مهابا دست به کشتار و ویرانی بزند.

ابتدا غزه و اینک جنوب لبنان و بیروت را در هم بکوبد و بدون ترس و نگرانی از پیامدهای تصمیم گیری های خونبار فرمان آتش بدهد.
نفرت پراکنی وکینه توزی به مرز هشدار رسیده است. اینک جهان در دستان زنگی مستی، تیغ‌های برنده نهاده است و نظاره‌گر جولان دادن او بر ویرانه‌ها و جنازه‌هاست.
جنگ و جنایت داستان روز و شب منطقه خاورمیانه شده است .رخدادها چنان شتابانند که فرصتی برای تحلیل هم نمی‌ماند. حمله به ضاحیه و مقر اصلی حزب الله و ترور سید حسن نصرالله، عباس نیلفروشان از فرمانده سپاه قدس لبنان و ... بر ابهام‌ها و پرسش‌ها می‌افزاید .گرد هم آمدن سران حزب الله در مکانی شناخته شده و با آگاهی از توانایی اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در میانه جنگ اشتباه بزرگ امنیتی و خطای راهبردی است . بازیگران جهانی به سود خود می‌اندیشند و با همه شعارها گامی در کنترل نتانیاهو بر نمی‌دارند. ایران در پشتیبانی از نیروهای مقاومت چیزی کم نگذاشته است .کشورهای اسلامی و منطقه همراه وکمک کننده فلسطین ‌ولبنان نبوده‌اند، بلکه سکوت اختیار کرده و بعضاً با اسرائیل همسو هم هستند! نسخه‌هایی که پیچیده و پیشنهاد می‌شود راه گشا نیستند. ایران بنایش پشتیبانی از فلسطین ‌ولبنان بوده و این نقش می‌تواند برجای بماند. ایران پشتیبان بماند نه اینکه جنگی رخ دهد و قربانی شود .