کد خبر : 674458 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۴ - 03:09
یدالله اسلامی- روزنامه نگار زندگی خوب می‌خواهیم فرصت زیست آدمیان اندک است و به چشم برهم زدنی می‌ماند. این فرصت کمیاب و از دست رونده اگر در راه جنگ وجدال و دشمنی هزینه شود سهمی برای زندگی نمی‌ماند.

مردم سرزمینمان با چه زبانی بگویند که می‌خواهند آرام زندگی کنند و از مواهب یک زندگی خوب برخوردار شوند. زیستن درتنش و زیستن در بحران مثل نگرانی از جنگ، نگرانی از آلوده شدن وگرفتار آمدن درجنگ‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، تحریم‌های ویرانگر، اختلاس‌های بنیاد برباد ده، حبس‌ وحصر و ترس، دستبرد منابع مادی، افول سرمایه اجتماعی، ‌زوال طبقه متوسط و... فرصت زندگی خوب را از ما گرفته است. تفاهم بین حاکمیت وجامعه برای بهبود از بحران به وضعیت طبیعی مقوله مهمی است که هر دو سوی ماجرا می‌توانند بهبود آن را ممکن ‌و عملی کنند. گامی که با انتخاب پزشکیان برداشته شد می‌تواند تسهیلگر راهی شود که کشور را به مسیر خردورزی هدایت کرده وکاستن از دشواری‌ها وزندگی آرام‌تر برای مردم را رقم بزند.

سخنان پزشکیان در نیویورک گفت‌وگو برپایه منافع طرفین را به گوش جهانیان رسانید. اینک زمان آن است که همه ارکان قدرت برای رسیدن به هدف زندگی بهتر که حق مردم است و دستیابی به هدف‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور دست بکار شوند. بنابراین نباید فرصت را از دست داد، زیرا این فرصت تکرار نشدنی به آسانی و رایگان از دست نرود که جبران آن ممکن نخواهد بود.