کد خبر : 664354 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۸ - 19:56
بن‌سلمان: بدون تشکیل کشور فلسطین، با اسرائیل روابط برقرار نمی‌کنیم ولیعهد عربستان خاطر نشان ساخت که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت المقدس شرقی، با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار نخواهند کرد.

شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی عصر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که شاهزاده «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز»، ولیعهد و نخست‌وزیر این کشور بار دیگر تاکید کرده که کشورش با جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم فلسطین بدون توجه به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه در فصلی جدید و تلخ از درد و رنج را رد کرده و آن را به شدت محکوم می‌کند.

بن سلمان در سخنرانی سلطنتی سالانه به مناسبت آغاز سال نخست نهمین دوره مجلس شورای عربستان که آن را به نمایندگی از پدرش ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور ایراد کرد، همچنین خاطر نشان ساخت که کشورش از کار خستگی ناپذیر خود در راستای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بخش شرقی بیت المقدس اشغالی دست نخواهد کشید.

ولیعهد عربستان ضمن تاکید بر این که کشورش بدون تشکیل چنین کشوری، روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار نخواهد کرد، از کشورهایی که در عینیت بخشیدن به مشروعیت بین‌المللی، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند، تشکر کرده و از کشورهای دیگر نیز خواست که اقدامات مشابهی را انجام دهند.