کد خبر : 664342 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۸ - 15:49
جدیدترین اخبار درباره انفجار خونین پیجرها پیجرهایی که در لبنان و سوریه منفجر شدند در مجارستان ساخته شده‌اند بعدازظهر روز گذشته رسانه‌ها از یک حادثه امنیتی گسترده در لبنان خبر دادند. تعداد زیادی از نیروهای حزب‌الله لبنان که برای باخبر شدن از تماس‌های تلفنی با هدف حفظ امنیت ارتباطات و اجتناب از شنود به‌جای استفاده از تلفن همراه از پیجرهای کوچک همراه استفاده می‌کردند، پس از به صدا درآمدن زنگ‌های دستگاه پیجرشان با انفجار ناگهانی این دستگاه مواجه شدند. جدیدترین اخبار را در گزارش زیر بخوانید.

آکسیوس: تل آویو انفجار پیجرها را جلو انداخت

سه مقام آمریکایی به تارنمای خبری آکسیوس گفتند که رژیم صهیونیستی از بیم لو رفتن عملیات انفجار پیجرهای اعضای حزب الله، تصمیم گرفت پیش از زمان مقرر این دستگاه‌ های پیامگیر را در لبنان و سوریه منفجر کند.

به گزارش ایرنا، آکسیوس امروز و به نقل از یکی از مقام آگاه آمریکایی نوشت که اسرائیل بر سر این دوراهی قرار گرفته بود که یا هم اکنون این پیجرها را منفجر کند یا آنکه هرگز امکان چنین اقدامی را نداشته باشد.

این تارنمای آمریکایی به نقل از یک مقام پیشین اسرائیلی مطلع از عملیات مذکور نوشت که سرویس‌ های اطلاعاتی این رژیم قصد داشتند تا از انفجار پیجرهای بمب‌ گذاری شده به‌عنوان ضربه آغازین و غافلگیرکننده جنگ همه‌ جانبه علیه حزب‌الله لبنان استفاده کنند.

اما در روزهای اخیر، مقام های ارشد اسرائیل از احتمال کشف این اقدام به دست حزب الله نگران شده بودند. یک مقام آمریکایی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و وزیران و مقام های اطلاعاتی و لشکری این رژیم تصمیم گرفتند به جای آنکه به خطر شناسایی این خرابکاری توسط حزب الله تن دهند، هم اکنون دست به انفجار پیجرها بزنند.

پیشتر تارنمای المانیتور گزارش کرده بود که در روزهای اخیر ۲ تن از نیروهای حزب الله به پیجرهای جدید مشکوک شده بودند که این مطلب موجب نگرانی مقام های اسرائیلی شده بود.

در ادامه این گزارش آمده است که بعداز ظهر دیروز (۲۷ شهریور) به وقت محلی و چند دقیقه پیش از انفجار پیجرها، یوآو گالانت با همتای خود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تماس گرفت و خبر داد که اسرائیل به زودی عملیاتی را در لبنان انجام می‌دهد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده بود.

شرکت آپولو: پیجرهایی که در لبنان و سوریه منفجر شدند در مجارستان ساخته شده‌اند

شرکت تایوانی Gold Apollo گفت که پیجرهای منفجر شده در لبنان و سوریه توسط یک شرکت مستقر در بوداپست ساخته شده‌اند.

۲ نفر از مقامات به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که این مواد منفجره، به وزن یک تا دو اونس، در کنار باتری در هر پیجر جاسازی شده بود.

یک سوئیچ هم تعبیه شده بود که می‌توانست از راه دور برای منفجر کردن مواد منفجره فعال شود.

رئیس جمعیت هلال احمر : حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است/ انتقال تعداد قابل توجهی از مجروحان به تهران

رئیس جمعیت هلال احمر از شرایط پایدار و وضعیت عمومی «خوب» سفیر ایران در لبنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند درباره وضعیت جسمانی مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان اظهار کرد: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است و شرایط پایداری دارند. به لطف خدا تلاش می‌کنیم که تعداد قابل توجهی از مجروحانی که به مداخلات درمانی جدی‌تر نیاز دارند به تهران منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه دو گروه از متخصصان اصلی در بیمارستان لبنان حضور دارند، گفت: هدف از حضور متخصصان و فوق‌تخصصان چشم در بیمارستان‌های لبنان این است که عمل‌های جراحی چشم را انجام دهند. من به همراه متخصصان و وفق‌متخصصان چشم از بیمارستان حضرت‌رسول (ص) لبنان بازدید کردیم.

سفارت ایران در بیروت: شایعات منتشر شده در مورد وضعیت بینایی آقای امانی عاری از صحت است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به اطلاع هموطنان عزیز و اصحاب رسانه می‌رساند که روند درمان آقای امانی، سفیر محترم، به‌خوبی پیش می‌رود و شایعات منتشرشده در مورد وضعیت جسمی و شرایط بینایی آقای امانی، عاری از صحت است.

نماینده لبنان در سازمان ملل: تجاوز اسرائیل منطقه را به جنگ می‌کشاند

نماینده لبنان در سازمان ملل تاکید کرد تجاوز روز سه شنبه رژیم صهیونیستی علیه لبنان به منزله جنایت جنگی است و منطقه را به جنگ می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، «هادی هاشم» نماینده لبنان در سازمان ملل گفت: اسرائیل بار دیگر ثابت کرد که قوانین بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد، مانع تلاش‌ها برای حل‌وفصل می‌شود و منطقه را در وحشت قرار می‌دهد.

هاشم با تاکید بر اینکه تجاوز روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به لبنان به منزله جنایت جنگی است، خاطرنشان کرد: این تجاوز خطرناک به لبنان ممکن است به دامن زدن به جنگ در منطقه منجر شود.

بعد از ظهر سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر ۱۱ تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسؤول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

از سوی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی دفتر دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: این تحول در لبنان بسیار نگران کننده است.

اعزام تیم‌هاى امدادى و درمانى از ایران به لبنان درپی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی

پس از اقدامات تروریستى روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشور لبنان، صبح امروز رئیس جمعیت هلال احمر، پس از هماهنگی با وزیر بهداشت، به همراه یک تیم امدادى و درمانی شامل ١٢ پزشک عمومى و متخصص و ۱۲ پرستار و امدادگر برای امدادرسانى به مصدومان این جنایت به لبنان سفر کرد.

همسر سفیر ایران در لبنان: روند درمانی او به خوبی پیش می‌رود

جدیدترین اظهارات وزیر بهداشت لبنان درباره شمار زخمی‌ها و روند کمک‌رسانی‌ها

وزیر بهداشت لبنان ضمن استقبال از ارسال اولین کاروان کمک ازسوی دولت عراق به بیروت، اعلام کرد نزدیک به ۳ هزار تن در جریان عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در این کشور زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: تاکنون ۲۰ پزشک و نیروی کادر درمان از عراق وارد فرودگاه بیروت شده‌اند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وزیر بهداشت لبنان همچنین اعلام کرد بیش از ۱۵ تُن نیز کمک‌های بشردوستانه از سوی عراق به لبنان ارسال شده است.

این مقام لبنانی همچنین افزود: ما از ارسال اولین کاروان کمک از سوی دولت عراق به لبنان پس از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: حدود ۳ هزار مجروح به بیمارستان‌های لبنان منتقل شده‌اند و ممکن است مجبور شویم برخی از آنها را به‌منظور درمان و معالجه به بیمارستان‌های تخصصی خارج از کشور اعزام کنیم.

وزیر بهداشت لبنان همچنین تصریح کرد: از کشورهای دوست و برادر از جمله مصر، ایران و سوریه که پیشنهاد کمک به بیروت را داده‌اند و محموله‌های کمک خود را به لبنان ارسال خواهند کرد تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس: به سفیر ایران در لبنان تعرض شده، باید پاسخ قاطع به اسرائیل داد

شرکت تایوانی: پیجرهای منفجرشده در لبنان را ما نساختیم/ سازنده شرکت «BAC» است

«هسو چینگ کوانگ» بنیان‌گذار و رئیس شرکت «گولد آپولو» در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که این شرکت سازنده پیجرهای منفجرشده در لبنان نیست و یک شرکت اروپایی با استفاده از حق برند این شرکت ساخته است.

هم‌زمان شرکت گولد آپولو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که پیجرهای مدل «AR-۹۲۴» را شرکت «BAC» می‌سازد و می‌فروشد. ما فقط مجوز علامت تجاری را ارائه می‌دهیم و هیچ دخالتی در طراحی یا ساخت این محصول نداریم.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها تاکنون ۱۱ نفر شهید و بیش از ۴ هزار نفر در این سلسله انفجارها مجروح شده‌اند که حال ۴۰۰ تن از آنها وخیم است.

واکنش واشنگتن به مجروحیت سفیر ایران در بیروت در پی اقدام تروریستی تل‌آویو

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به مجروح شدن سفیر ایران در لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی، تلاش کرد در شرایط تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل این اقدامات تروریستی اسرائیل، توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: از ایران می‌خواهیم که به تنش‌ها دامن نزند.

بیانیه مقاومت اسلامی لبنان

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به خانواده‌های شهدایی که در جنوب و در تجاوزات خائنانه از طریق وسایل ارتباطی جان باختند، درود و تسلیت می‌گوییم. امروز نیز مانند همه روز‌های گذشته به عملیات خود برای حمایت از غزه، مقاومت آن و دفاع از لبنان ادامه خواهیم داد.

این مسیر مستمر و جدا از حساب سختی است که دشمن جنایتکار باید به دلیل کشتار روز سه‌شنبه خود منتظر آن باشد.