کد خبر : 664322 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۷ - 21:58
انفجار خونین پیجرها / اسرائیل پیجرها را در لبنان هک و آنها را منفجر کرد شبکه المیادین گزارش داد که مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان برای درمان راهی بیمارستان شده است.

گروه بین‌الملل: حماس 7 اکتبر (15 مهر 1402) به اسرائیل حمله کرد. حزب الله یک روز بعد یعنی 16 مهر به حمایت از حماس برخاست. از آن زمان تاکنون جنگ و گریز بین دو طرف ادامه دارد. سطح تنش و درگیری روز به روز افزایش یافته است حزب‌الله صدها موشک و پهباد به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده و یک مرکز مخابراتی را نیز مورد حمله قرار داده است. در مقابل اسرائیل جنوب لبنان را بمباران و صدها تن از اعضای حزب‌الله ترور یا از پای درآورد از جمله فواد شکر مرد شماره دو حزب‌الله. روز گذشته جنگ بی‌سابقه الکترونیکی که لبنانی‌ها و سوری‌ها را شوکه کرد علیه حزب‌الله صورت گرفت که در آن 9 نفر جانشان را از دست دادند. حدود 2800 نفر مجروح شدند که حال حدود 200 نفر آنها وخیم است. نکته مهم این است که اسرائیل قصد دارد که پای ایران و آمریکا را به جنگ بکشاند که ایران تاکنون با خویش‌تن داری از افتادن در تله اسرائیل خودداری کرده و بهتر است کماکان این سیاست را ادامه دهند. چون همانطور که جنگ برای اسرائیل، حماس، حزب‌الله خسارت فراوانی داشته، اگر تهران هم وارد جنگ با اسرائیل شود می‌تواند خسارت داشه باشد پس بهتر است پاسخ دادن به اسرائیل را به گروه‌ها مقاومت و کشورهای عربی واگذار کند.
الجزیره گزارش داد که انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان ناشی از هک با میانجی‌گری فناوری بی‌سیم بوده است. این منبع امنیتی توضیح داد که انفجار دستگاه‌های ارتباطی شامل مناطقی در حومه جنوبی بیروت، دره بقاع و جنوب لبنان است. گفتنی است که حملات تنها نیروهای حزب‌ الله را هدف قرار نداده است، شهروندان عادی که از پیجر استفاده می‌کردند نیز آسیب دیده‌اند. همچنین کسانی که در سوریه از پیجر استفاده کرده‌اند از این حمله بی‌نصیب نبوده‌اند.

سفیر و دو تن از کارمندان سفارت ایران جزو زخمی‌ها
به گزارش شفقنا، شبکه المیادین گزارش داد که مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان برای درمان راهی بیمارستان شده است.
خبرنگار المیادین گزارش داد که سفیر ایران دستگاه پیجر در اختیار نداشت اما وی بر اثر انفجار دستکاهی که یکی از همراهانش در اختیار داشت، زخمی شد.
همچنین رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که دو تن از کارمندان سفارت ایران در پی این انفجارها زخمی شده‌اند.
دستگاه‌های بی‌سیم «پیجر»ها طی حمله سایبری، صدها نفر زخمی شدند.
انفجار دستگاه‌های بی‌سیم در مناطق مختلف لبنان اتفاق افتاده است و در پی آن، بیمارستان‌ها از شهروندان لبنانی درخواست اهدای فوری خون کرده‌اند.
حزب الله به العربی الجدید گفت: اسرائیل دستگاه‌های بی‌سیم عناصر حزب الله را هک و منفجر کرده است که در پی آن، صدها نفر زخمی شده‌اند. یک مسئول بلندپایه پیشین شاباک هم گفته انفجار دستگاه‌های ارتباطی عناصر حزب الله یک هک امنیتی اطلاعاتی بی‌سابقه است.

بیانیه حزب‌الله لبنان
حزب الله لبنان پس از حمله الکترونیکی عصر دیروز بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام موسوم به «باگر» که توسط تعدادی از کارگران واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مستقر بودند، منفجر شدند یک دختر و دو برادر کشته شدند و تعداد زیادی از مردم دچار جراحات شدند. ‏حزب الله گفته پاسخ می‌دهیم.
ما تاکید می‌کنیم که مقاومت در همه سطوح و واحد‌های مختلف آن در بالاترین آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم ثابت قدم آن است.
براساس گزارش منابع خبری در بین گشته‌ها فرزند یکی از نمایندگان حزب‌الله در مجلس بوده است. همچنین دونفر دیگر که فرزندان فرماندهان حزب‌الله هستند در میان جان باختگان بوده است.