کد خبر : 664260 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۵ - 03:42
یدالله اسلامی- روزنامه‌نگار ایران نباید سپر بلای روسیه باشد داستان اروپا، امریکا و ایران به گره کوری بدل شده است که با بازیگران گوناگون داخلی وبین المللی وافتادن در دام هاوتله های سیاسی که برای کشور کار گذاشته می‌شود کورتر هم می‌شود.

هنگامی که درایران سخن از بهبود روابط می‌شود آنسو ناآرام‌تر و زمانی که غرب روی خوش‌تر تشان می‌دهد این سو تندتر است. یا رابطه ایران با کشورهای عربی منطقه دستخوش تنش است یا اسرائیل درنقش آتش بیار معرکه رخ می‌نماید. از آغاز جنگ روسیه واوکراین هم ایران را نخود آشی ساخته‌اند که سهمی درآن ندارد. روسیه بزرگ‌ترین سازنده جنگ افزار جهان به موشک وپهباد ایران نیازی ندارد. بزرگنمایی نقش پهباد وموشک های ایرانی درجنگ اوکراین باکمک برخی نیروهای داخلی متوهم که این را نشانه قدرت می‌دانند ابزار دست غربی‌ها برای گسترش تحریم‌ها شده است. روسیه با زرداخانه های بزرگ نظامی چه نیازی به ابزارهای ساده ایران دارد جز برای سپر قرار دادن ایران؟! وکشورهای غربی که همه این مطالب را می‌دانند چه دلیلی برای تحریم بیشترایران دارند جز فشار افزون‌تر برمردم وبه دست آوردن رضایت اسرائیل!؟

وبهانه‌ای پیدا کردن برای به کارگیری سلاح‌های غربی علیه عمق خاک روسیه!؟

تازه‌ترین مقوله مورد ادعای غرب در مورد فرستادن موشک‌های بالستیک ازسوی ایران وروسیه نادرست دانسته شده اما غرب بازهم دست به تحریم‌های تازه به همین بهانه زده است.

واقعیت‌های جهان وروابط بین‌المللی براساس قدرت شکل گرفته است واین تنها قدرت نظامی نیست که ایفای نقش می‌کند. ما در این سالها توان اقتصادی رو به تحلیلی داشته‌ایم. سهم ایران در بازارهای دنیا کاهش یافته است، از بازارهای انرژی جهانی رانده شده‌ایم، این ناتوان شدن‌ها روسیه را میدان‌دار کرده است که یا بابرگ ایران بازی کند ویا از ایران برای خود سپر بسازد وکشورهای غربی نیز در این مسیر به گونه‌ای عمل می‌کنند که این بازی طولانی‌تر وویرانگر تر شود و مردم ایران هزینه آن را بپردازند. برای خنثی‌سازی و بهانه‌تراشی‌های غرب علیه ایران در ماجرای تجاوز روسیه به اوکراین به‌نفع منافع ملی و مردم ایران است که ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام بی‌طرفی کند تا بهانه از دست غرب گرفته شود و تحریم‌ها لغو و جلوی تحریم‌های تحریم بیشتر گرفته شود.