کد خبر : 664102 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۱۷ - 13:30
علی صالح‌آبادی– مدیرمسئول خانه‌تکانی مفسدان ستاره صبح گزارشی را با عنوان «ویژه خواری بانک‌ها» در تاریخ ششم شهریور منتشر کرد که بازتاب داشت. در این گزارش آمده بود: بانک‌ها از سال 1400 به بعد 146 هزار میلیارد تومان وام با بهره پایین و مدت‌زمان بازپرداخت طولانی به کارمندان خود داده‌اند. شگفت آن که این مبلغ دو برابر بودجه‌ای بوده که قرار بوده به طرح «نهضت ملی مسکن» پرداخت شود. این اقدام مصداق تبعیض و نوعی رانت است.

*بازار سرمایه جایی است که مردم برای مشارکت اقتصادی و کسب سود در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند. دولت‌ها بعضاً به این بازار دستبرد زده‌اند و از منابع آن برای جبران کسری بودجه و... استفاده کرده‌اند. این اقدام بسیاری از سرمایه‌گذاران حقیقی را به خاک سیاه نشاند و فریاد آنان را درآورد. مالباختگان بارها مقابل سازمان بورس دست به اعتراض زدند و گفتند دارایی‌مان بر باد رفت.

*بر اساس اسناد افشاشده، مجید عشقی رئیس سازمان بورس تهران بدون مجوز قانونی به خود و 5 عضو شورای بورس 10 میلیارد و 500 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد و مدت بازپرداخت 10 ساله داده است. عشقی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق است!

*علیرضا زاکانی رئیس پیشین بسیج دانشجویی که دیگران را متهم به فساد می‌کرد، بر اساس افشاگری عبدالرضا داوری مشاور محمود احمدی نژاد، به 36 نفر از مدیران انقلابی کمک‌هزینه مسکن باهدف انگیزه دار کردن آن‌ها به مبلغ 22 میلیارد و 500 میلیون تومان پول پرداخت کرده است. آقای زاکانی و شورای شهر خسته نباشید!

زاکانی به‌جای پرداختن به مشکلات روزافزون مردم مثل آلودگی هوا، ترافیک، کارتن خوابی، زباله گردی، ناهنجاری‌های شهری و ... به فکر ساختن مسجد در پارک‌ها، برگزاری مراسم مذهبی به جای سازمان تبلیغات و اوقاف و ... است تا با این کارها، کارهای خلاف خود را بپوشاند.

*ماجرای اختلاس بیش از 3 میلیارد دلاری چای دبش در دولت سیزدهم، رکورد فساد بابک زنجانی در دولت اصولگرا و انقلابی احمدی‌نژاد را شکست.

*رئیس قوه قضائیه گفته: وزیر پیشین کشاورزی (ساداتی نژاد) به سه سال حبس محکوم‌شده و یک وزیر دیگر هم در ارتباط با چای دبش به دادسرا احضار شده است.

فسادهایی که در مجالس و دولت‌های اصولگرا اتفاق افتاده یکی دوتا نیست و جای پرداختن به آن‌ها نیز در این نوشتار نیست. پرسش این است، آیا حاکمیت دریافته که کسانی که با ظاهر انقلابی، مذهبی خود را طرفدار نظام و ولایت و پاک دستی جا می‌زنند، در عمل ضد آنچه وانمود می‌کنند عمل می‌کنند و هرگاه فرصتی پیدا کنند جیب خود را از بین المال پر می‌کنند و به ریش دیگران هم می‌خندند.

فسادهایی که برشمرده شد نشان‌دهنده این واقعیت است که پروژه یکدست‌سازی به زیان مردم بوده است. اکنون لازم است با خانه‌تکانی افراد ظاهر الصلاح و سوء استفاده گر را که در پوشش دین، انقلاب و ... در بدنه نظام اداری کشور و نهادها نفوذ کرده‌اند از این جایگاه‌ها بیرون کنند و مفسدان را به مردم معرفی کنند و آن‌ها را به دادسرا بفرستند.

پرسش دیگر اینکه چرا در دولت میرحسین موسوی که اکنون در حصر است، اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، حتی دولت روحانی یا فساد نبوده یا حجم آن در مقایسه با فسادهایی که در دولت‌های اصولگرا رخ‌داده کمتر بوده است.

اگر قرار است غول فساد شکسته شود لازم است: 1-رسانه‌ها در افشای فساد کاملاً آزاد باشند. 2-نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهوری در یک انتخابات آزاد و رقابتی بدون فیلتر برگزیده شوند. 3-بستر باید به‌گونه‌ای تغییر کند که اکثریت به‌جای اقلیت در مجلس، دولت، شوراها و ... زمام امور را در دست گیرند.

آیا وقت آن نرسیده تکلیف ظاهرالصلاح‌ها و کسانی که مشت‌های گره کرده علیه آمریکا، اسرائیل و اصلاح‌طلبان دارند مشخص شود تا پشت پرده‌ها آشکار و سره از ناسره مشخص شود تا معلوم گردد چه کسانی دست پاک، مردمی، عدالت گرا و دلسوز مردم و کشور بوده‌اند. منظور همان جماعتی است که از انتخابات مجلس چهارم از سال 1374 به بعد از قطار انقلاب پیاده شدند و از تجربه، توان و پاکدستی آن‌ها در کشور استفاده نشد.

آقای پزشکیان! وقت آن رسیده که چشم‌هایتان را باز کنید ببینید تندروها کشور را به چه روزی انداخته‌اند. رسالت شما این است که همان طور که وعده داده‌اید در داخل با غول فساد مبارزه کنید و در سیاست خارجی تلاش کنید رابطه با غرب از حالت تنش و تخاصم به حالت سازنده و تعاملی بازگردد.