کد خبر : 664053 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۱۱ - 10:36
یدالله اسلامی- دبیر کل مجمع نمایندگان ادوار مجلس تکیه برخویش برای ساخت ایران در دنیای پرآشوب کنونی، تکیه برخویش و باور توانمندی‌های ملت بزرگترین سرمایه‌ای است که موجب نجات میهن خواهد شد. چشم داشتن به بیگانه «تکیه برباد است».

بیگانگان هرگز در راستای منافع ایران گام برنخواهند داشت. لکن بهره گیری از تجربه‌های بشری واستفاده از توانمندی‌های دیگران کمک به بهبود امور است وکاهش هزینه را درپی خواهد داشت ونیاز به اختراع دوباره چرخ را کم می‌کند.

سرمایه انسانی ومنابع غنی دستمایه توسعه وپیشرفت کشور است. بهره گیری ازاین سرمایه بزرگ می‌تواند نارسایی‌های ناشی از ناکارآمدی‌ها را کاهش داده ومسیر توسعه را هموار کند.. زمان در انتظار ما نخواهد ماند وبه پیش خواهد رفت، پس دانستن قدر زمان به معنای همگام شدن با دگرگونی‌های گسترده ومعنادار درهمه حوزه‌های زیست بشری است.

سال‌ها عقب ماندگی ورشد شتابان جهانی سهم مارا چنان کاهش داده است که جز باهمبستگی وهمراهی وبه کارگیری توانمندی‌های ملت وتغییر معنادار سیاست‌گذاری‌ها این فاصله با جهان پیشرفته وپیرامونی بیش وبیشتر خواهد شد. کشور‌ناگزیر از به کارگیری دانایی وتوانایی وهموار کردن مسیر خردورزی است.

سال‌ها تلاش ومصرف بخش بزرگی از منابع کشور در راستای تبلیغات مذهبی وایدئولوژیک منجر به دینداری بیشتر مردم نشده است وبازهم نخواهد شد. این تجربه‌های شکست خورده سبب نشده است تا وزیر تازه آموزش وپرورش هدف مناسبی را برای آموزش وپرورش کشور ترسیم وتعریف کند. برای اقامه نماز آن قدر سازمان‌های گسترده وپرهزینه درست شده است که نیاز به آموزش وپرورش نیست.

دنیای به سرعت دگرگون شونده‌ای که باتکیه بر هوش مصنوعی مرزهای دانش را به فراتر از باورها می‌رساند به انسان‌های خلاق وایده پرداز وسنت شکن نیاز دارد. هدف آموزش وپروش ساختن نیروهایی است که کار گروهی، وتسهیل گری، ایده پردازی، تکیه برخود وکشف توانایی‌ها و... راتمرین کرده وباهم بودن برای ساختن را تجربه کنند.

همگامی وبه دست آوردن توانایی مناسب باپیشرفت های جهانی در مدرسه وباشیوه های نوین آموزشی بخشی از هدف‌های آموزش وپرورش می‌تواند وباید باشد. تربیت نیروی انسانی آینده تکیه برخویشتتی است که بادرک درست وشناخت دقیق راهی برای آینده‌ای می‌سازد که تصویری مبهم از آن ارائه شده است وتصویر روشنتر چنان شگفت آور است که به سادگی درباورها جای نمی‌گیرد.