کد خبر : 633962 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۲۰ - 02:10
به قلم سردبیر دعوت گزینشی رییس جمهور از روزنامه‌نگاران در روز خبرنگار امسال بر خلاف سال‌های گذشته دعوت از مدیران مسئول و روزنامه نگاران گزینشی بوده و از بسیاری خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله مدیرمسئول و خبرنگاران ستاره صبح دعوت به عمل نیامد.

هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار و یادبود خبرنگار شهید، محمود صارمی بود. او در چنین روزی در حالی که مشغول مخابره خبر حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف بود، توسط تروریست‌های طالبان به همراه هشت نفر از کارکنان کنسولگری به شهادت رسید. این روز، روز خبرنگار نامیده شد و هر سال روسای جمهور با دعوت از اصحاب رسانه و خبرنگاران فارغ از گرایش سیاسی آنان مراسمی برای بزرگداشت شأن و جایگاه خبرنگاران برگزار می‌کنند. این بار مراسم روز خبرنگار با حضور رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان در محل نشست اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

امسال بر خلاف سال‌های گذشته دعوت از مدیران مسئول و روزنامه نگاران گزینشی بوده و از بسیاری خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله مدیرمسئول و خبرنگاران ستاره صبح دعوت به عمل نیامد.

گفتنی است، سال گذشته مراسم روز خبرنگار با حضور رئیس‌جمهور فقید برگزار شد و همه رسانه‌ها فارغ از گرایش فکری آن‌ها از جمله روزنامه ستاره صبح در این مراسم حضور داشتند.

البته مهم نیست که روزنامه‌ای یا خبرنگاران آن در مراسم روز خبرنگار حضور نداشته باشند. آنچه قابل تأمل است تبعیض و انتخاب گزینشی خبرنگاران و مدیران مطبوعات است که مغایر شعار عدالت مسعود پزشکیان است.

هر چند دعوت گزینشی بود، اما خبر خوشی هم در این جلسه اعلام شد و آن این که پزشکیان مشابه اسلاف خود دستور داد کلیه شکایت‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها پس گرفته شود که خبر خوشی برای اهالی رسانه به شمار می‌رود.