کد خبر : 633929 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۱۷ - 02:21
پیشکسوتان حوزه مطبوعات با حضور در ستاره صبح عنوان کردند حمایت از پزشکیان ، تعامل با جهان ، پرهیز از جنگ گروه سیاسی: فعالان مطبوعاتی در دوره اصلاحات هر هفته گرد هم می‌آمدند تا رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، روابط خارجی و موانع پیش روی دولت اصلاحات را تجزیه، تحلیل و بررسی کنند و متناسب با آن اطلاع‌رسانی، تولید خبر، مطلب، گفتگو در روزنامه‌های آن زمان که مخاطبان بی‌شماری داشتند می‌کردند. ریاست جلسات روزنامه‌های «دایر» و «بایر» بر عهده «بهزاد نبوی» یکی از بنیان‌گذاران و برپاکنندگان جمهوری اسلامی و سیاستمدار کارکشته و اصلاح‌طلب بود.

به گزارش ستاره صبح این جمعیت سال گذشته فعالیت خود را خود را دوباره آغاز نمود، البته احمد بورقانی، معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد جزو این گروه بود که به رحمت خدا رفت. عیسی سحرخیز و عبدالله ناصری نیز که عضو گروه بودند به علت بیماری امکان شرکت در جلسات را ندارند. روز گذشته بهزاد نبوی به همراه پیشکسوتان مطبوعاتی، محمد عطریان فر، رضا تهرانی، کسری نوری، سعید پورغدیری، خسرو طالب‌زاده، رحمان قلی زاده، مهدی رحمانیان،حمید قاسمی فیض‌آبادی، علی صالح آبادی که در آن زمان گرد هم می‌آمدند. روز گذشته در دفتر روزنامه ستاره صبح حضور به هم رساندند.
حضار ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان تحولات داخلی، بین‌المللی و منطقه‌ای را تجزیه‌وتحلیل نمودند و ترور اسماعیل هنیه را اقدامی علیه دولتی که هنوز تشکیل نشده است، ارزیابی کردند و به پزشکیان توصیه نمودند که او و دولتش نباید در تله و بازی اسرائیل بیفتد.
مطبوعاتی‌های باسابقه به رئیس‌جمهور توصیه کردند نباید به خاطر یک ترور در ایران به اسرائیل حمله شود؛ بلکه ترور را باید با ترور پاسخ داد نه با جنگ که می‌توان اوضاع منطقه و ایران را بحرانی‌تر ازآنچه هست کند.

احیای برجام
توصیه به پزشکیان این است که تلاش کند تا پایان دولت بایدن بر سر برجام توافق و آن را احیاء و پول‌های بلوکه‌شده را آزاد کند. مطبوعاتی‌ها بر این عقیده‌اند مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا و احیای برجام ضربه‌ مهم‌تر و کاری‌تری به اسرائیل است تا جنگ کردن که پرهزینه و سرانجامش نامشخص است.

حضار اعلام آمادگی کردند هر نوع کاری که از دستشان برآید برای موقعیت دولت چهاردهم انجام خواهند داد. گفتنی است امکان احیای برجام در پایان دولت قبل وجود داشت؛ اما با مخالفت از داخل مواجه شد.
وقتی مذاکرات به سرانجام نرسید آمریکا اقدام به تحریم بیشتر ایران نمود. در دولت سیزدهم بیش از 1000 مورد تحریم بر اشخاص و اقتصاد ایران واردشده که هزینه آن را مردم می‌پردازند.

مهم‌تر اینکه میلیاردها دلار خسارت به خاطر تحریم نفت و عدم حضور ایران در بازار نفت به مردم وارد شد. بانیان این خسارت‌ها به‌جای اینکه تلاش کنند مراکز حکومتی را بگیرند به مردم توضیح دهند چرا این‌چنین کردند و چگونه می‌خواهند ضربه‌ای را که به زندگی مردم زده‌اند، جبران کنند؟ یک‌راهش این است حال که مردم رئیس‌جمهور غیراصولگرا انتخاب کرده‌اند بگذارند کابینه تشکیل شود و دولت کار کند و از ایجاد تنش در داخل و خارج خودداری کنند. این نکات مطالبه مطبوعاتی‌ها است.