کد خبر : 633909 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۱۶ - 04:18
یدالله اسلامی- دبیرکل نمایندگان ادوار مجلس نگرانی از جنگ؛ شجاعت ترسیدن با آنکه سال‌ها از جنگ خسارت‌بار و ویران‌گر ایران و عراق که نویسنده هم در آن حضور داشت گذشته است، ولی متاسفانه فضای شعارهای جنگی درکشور کم رونق نشده است.

من که هنوزدردهای آن روزگاررا با خود دارم و از آسیب‌های آن رهایی نیافته‌ام، از هرشعار جنگ خواهی وخونخواهی وانتقام برخود می‌لرزم، راه‌های مبارزه با دشمن تنها از لوله تفنگ نمی‌گذرد، راه‌های ساده‌تری هم هست وآن تقویت پایه‌های همبستگی ملی وسالم سازی نهادهای تصمیم ساز وتصمیم گیر و توانمند ساختن نهاد دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور است.

راه ساده‌تر آن است که مردم این سرزمین از زندگی سالم ومواهب زندگی برخوردار شوند واز ناداری وناتواتی درتأمین هزینه‌های زندگی دل آزرده وغمزده نباشند. اگر چنین شود کشور توانمندی خودرا باز یافته است وتوان مقاومت در برابر هررخدادی را خواهد داشت، درجنگ ایران وعراق همه مردم پشتیبان نیروهای نظامی وسیاستهایی بودند که توسط رهبری اعلام می‌شد.

شاید این روزها. با گذشته نگری شاهد نقدهای جدی به روند ادامه جنگ باشیم ولی در دوران جنگ این چنین نگرشی جایی برای بازتاب نداشت. این روزها با تغییر گسترده درنگاه جامعه دیگر آن هماهنگی وباور دردرستی تصمیمات حاکمیت وجود ندارد وپیام های مخالف جنگ از هر زمان دیگری بیشتر وجدی‌تر شده است.‌ ما از جنگ ویرانگر ایران وعراق درس‌ها گرفته‌ایم ومی دانیم چنگ نعمت نیست. ولی این را هم می‌دانیم که تحریم نعمت است ولی برای کاسبان تحریم نه مردم!

درشرایط کنونی که دولت نتانیاهوبا بحران‌های داخلی وخارجی روبه‌رواست. ترورهای هدفمند را برای رهایی خود ازبحران وگرفتار کردن ایران ومتطقه درجنگ ویرانگر درپیش گرفته است. درهمین شرایط دنیایی پشت نتانیاهو برای برخورد باایران که نامش را دفاع از اسرائیل می‌گذارند صف آرایی کرده است. آرایش جنگی ناوهای امریکا درمنطقه پیام روشن را به همگان می‌رساند.

آن‌ها می‌گویند برای جنگ نیامده‌اند ولی در دفاع از اسرائیل کم نخواهند گذاشت. ائتلاف‌های منطقه‌ای برای مقابله با ایران مهم‌ترین دستورکار امریکا واسرائیل است. پیام انتخابات تازه ریاست جمهوری در ایران رهایی دادن کشور از تحریم‌های گسترده وویرانگراست. وتلاش دشمنان گرفتن فرصت بازسازی سیاست خارجی. از جمهوری اسلامی است. خویشتنداری وگرفتن‌ تصمیم هشیارانه با هدف پشیمان کردن دشمن ازترور وهمزمان پرهیز. از افتادن دردامان جنگ و‌‌پیامدهای ویرانگر آن راهبردی معنا دار ونتیجه بخش است.

سخنان کسانی که جنگ نمی‌خواهند نشانه ترس دانسته می‌شود. اگر چنین است من آشکارا ازجنگ می‌ترسم. من نمی‌خواهم شاهد آسیب به ایران وامکانات کشور ومردم بزرگ این سرزمین باشم. من خردورزی را در گزینش راهی کم هزینه به جای خطر کردن ورود به میدان جنگ می‌دانم.

تروری که درتهران رخ داد وجان مهمان مراسم سوگند ریاست جمهوری را گرفت شایسته بررسی دقیق وهمه جانبه بدون پرده پوشی است. بستن راه‌های نفوذ وشناخت نفوذ ونفوذی‌ها گام نخست است. بدون این اقدام هرکار دیگری سودی به حال کشور نخواهد داشت.

بایستی از خبر سازی‌ها وتلاش‌ها برای کشانیدن کشور به کام جنگ گریخت. من از جنگ، ازویرانی واز نابودی منابع وامکانات کشور وآسیب به مردم این سرزمین می‌ترسم.

بیایید شجاعت ترسیدن داشته باشیم.