کد خبر : 633868 تاریخ : ۱۴۰۳/۵/۱۴ - 04:06
حسین کنعانی مقدم، فرمانده پیشین سپاه در گفت‌وگو با ستاره صبح: عملیاتی گسترده علیه اسرائیل در راه است/تلافی ایران در ترور هنیه ترکیبی و جنگ هیبریدی است فرمانده پیشین سپاه گفت: پاسخ به اسرائیل تنها از طرف ایران نخواهد بود. سرتاسر جبهه مقاومت آماده خونخواهی اسماعیل هنیه است. حزب الله به شیوه خود، انصارالله به سبک خود، حشد الشعبی به شکل مد نظر خود و گروه های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری نیز بنابه توانایی، شرایط و امکانات خود به این ترور و تجاوز اسرائیل پاسخ خواهند داد. عملیات گسترده ای در راه است.

ستاره صبح، فائزه صدر: سپاه پاسداران در سومین اطلاعیه اش پس از ترور اسماعیل هنیه اعلام کرد: "عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است." در این اطلاعیه ضمن معرفی اسرائیل و آمریکا به عنوان مجری و طراح این عملیات بر خونخواهی اسماعیل هنیه تاکید شد. اقدام تلافی جویانه ایران در این متن با عنوان "مجازات سخت " معرفی شد که از نظر زمانی، مکانی و کیفیت مقتضی، قاطعانه خواهد بود. ستاره صبح در این رابطه با حسین کنعانی مقدم، فرمانده پیشین سپاه پاسداران گفت‌وگو داشته که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به بالا گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل، وزن و ابعاد درگیری چگونه پیش بینی می‌شود؟
خونخواهی شهید اسماعیل هنیه براساس تصویری خواهد بود که رهبر مقاومت، آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کرده است. اقدام ایران در تلافی ترور هنیه در مسیر ترکیبی و بر اساس جنگ هیبریدی است.
پاسخ به اسرائیل تنها از طرف ایران نخواهد بود. سرتاسر جبهه مقاومت آماده خونخواهی اسماعیل هنیه است. حزب الله به شیوه خود، انصارالله به سبک خود، حشد الشعبی به شکل مد نظر خود و گروه های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری نیز بنابه توانایی، شرایط و امکانات خود به این ترور و تجاوز اسرائیل پاسخ خواهند داد. عملیات گسترده‌ای در راه است، اگرچه ایران مخالف گسترش جنگ در منطقه است اما اسرائیل از خطوط قرمز جمهوری اسلامی عبور کرد و باید منتظر تنبیه سخت ایران باشد. خونخواهی اسماعیل هنیه قدرت بازدارندگی خواهد داشت و حمله‌ای پینگ پنگی نخواهد بود که ایران ضربه‌ای بزند و اسرائیل به ضربه اش پاسخ بدهد. جمهوری اسلامی کاری می‌کند تا اسرائیل از جنگ افروزی پشیمان شود. باید قدرتی در منطقه جلوی نتانیاهو را بگیرد وگرنه اسرائیل به خشونت طلبی و زورگویی به حد و اندازه اش ادامه خواهد داد.
ایران از تلاش خود در مجامع بین‌المللی برای محکومیت اسرائیل دست بر نمی‌دارد. مراجعه به شورای امنیت، سازمان همکاری های اسلامی و استفاده زا ابزار های دیپلماتیک به قوت خود باقی است اما جنگ ایران با اسرائیل، در جبهه سایبری، اقتصادی سیاسی، روانی، الکترونیک و نظامی خواهد بود.

ایران برای طراحی برخورد با اسرائیل چه جبهه‌هایی از منطقه در اختیار دارد؟ آیا این درگیری‌ها داخل اراضی اشغالی خواهد بود یا در دامنه‌ای وسیعتر گسترش پیدا خواهد کرد؟
سپاه پاسداران در بانک هدف خود 1000 نقطه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در اراضی اشغالی و منطقه را مد نظر قرار داده است.
ایران به دنبال مطلع کردن اسرائیل از حملات خود نیست. آمریکا و اسرائیل در خونخواهی شهید هنیه کاملا غافلگیر خواهند شد. این تنبیه به صورتی است که اسرائیل و همپیمانانش قادر به پاسخ‌گویی نخواهند بود.
براساس رایزنی‌ها کشور های منطقه به ویژه کشور های اسلامی فضای خود را در اختیار اسرائیل نخواهند گذاشت. ایران تذکر داده و اعلام کرده در صورت حمایت دیگر کشور های منطقه از اسرائیل اهداف نظامی در خاک آنها هدف قرار می‌گیرد.

با توجه به انتشار وسیع خبر اعزام هواپیماهای جنگی آمریکا به منطقه، پس از اجرای عملیات خونخواهی اسماعیل هنیه توسط ایران، چه پیش بینی از عکس العمل حامیان اسرائیل وجود دارد و چه طراحی برای این مرحله پیش بینی شده است؟
آمریکا به دلیل نزدیک بودن به زمان برگزاری انتخابات 2024 در برزخ اسرائیل گرفتار است. از یک طرف برای اخذ حمایت مادی و معنوی لابی های یهودی و اسرائیلی آمریکا تلاش می‌کند و مجبور است خود را حامی امنیت اسرائیل نشان بدهد.
از سویی دموکرات‌ها و دولت کاخ سفید دل خوشی از نتانیاهو ندارند. دردسر نتانیاهو برای آنها بیشتر از منافعش بوده و آمریکا امروز بیشتر از مردم معترض اسرائیل به کنار رفتن نتانیاهو از قدرت تمایل دارد.
آمریکا می‌داند که حمایت از اسرائیل امروز در افکار عمومی جهان به معنی جنگ طلبی و دامن زدن به خشونت است. امروز آمریکا در شرایطی برزخی گرفتار شده و نمی‌خواهد و نمی‌تواند بیش از این هزینه های سنگین حمایت از اسرائیل و دولت تندروی نتانیاهو را بپردازد.
بسیاری منتظر و مشتاقند تا ببینند اثر عملیات گسترده جبهه مقاومت علیه اسرائیل چه تأثیری بر اسرائیل و تانیاهو خواهد داشت؟!