کد خبر : 633554 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۴ - 11:51
علی فریدونی، عضوهیات علمی وبنیانگزار سازمان جهادکشاورزی خراسان بهبودزندگی مردم؛ چگونه؟ مسعود پزشکیان وزیر دولت اصلاحات بود که برغم عدم وعده اقتصادی، زندگی مردم رابهترکرد!(شعاری که داده نشد، اما عمل شد. نگارنده، نخست پائیز ۸۷) اینک خودش؛ وعده بهبودزندگی مردم را داده است. آیا مخالفینش میگذارندکه اوموفق شود یا خیر؟

آیا به قول قرائتی از ۷۶ عبرت گرفته و دیگر بحران سازی نمیکنندیامانند لیدرشان امر برای آن‌ها مشتبه شده و با اتکاء به 13 میلیون رأی رسمی؛ هل من مبارزمی طلبند؟!
امیدوارم پزشکیان تکلیف این آقای متوهم ودولت قلابی‌اش را روشن کرده باشد! چه، او قطعاً بدون حمایت قادربه آن اقدامات سلبی نیست.
مادامی که تحریم‌ها هست به تبع آن سرمایه‌گذاری خارجی ممکن نیست وسرمایه‌گذارداخلی نیزمی ترسد! چاره‌ای جزاقدامات فوری زیر برای بهبود معیشت مردم متصورنیست!
۱. توقف فوری «مولدسازی»!
۲. حذف ردیف‌های صوری ازقانون بودجه از طریق تقدیم لایحه بودجه و اصلاحیه آن.
۳. پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به منظورگشایش شبکه انتقال پول بین بانکی دنیا (سوئیفت=Swift)
۴. کنترل بنادر و اسکله‌های غیرمجاز توسط گمرک کشور. همان‌ها که صاحبانش را آن «پدیده» معرفی کرد!
۵. اخذ مالیات ازکلیه واحدهای تولیدی وخدماتی اعم ازدولتی وغیردولتی و حکومتی.
شرط تحقق پیشنهادات:
اولاً: با توجه به غیبت اکثرمردم در رأی گیری همکاری مجلس و قوه قضائیه و ستاد فرماندهی کل با رئیس‌جمهور، اجتناب ناپذیر است. هرگونه موفقیت و ناکامی پزشکیان؛ برای نظام فاکتور می‌شود نه دولت. پس، تلویحاً می‌گویم که هر گونه عقده گشایی به منظورت سویه حساب‌های سیاسی قدیم و جدید و نیز گیرهای سیاسی و نه کارشناسی به دولت؛ مسموع نیست. چه، ایشان درصدد تألیف قلوب مردم آزرده از ناکارآمدی است. بی توجهی به این مهم، با تصور شکست اصلاح‌طلبان تحول‌خواه خبط است، زیرا دودش به چشم همه خواهد رفت!؟
ثانیاً: معاون اولی منصوب شود که از عهده حل مشکلات مهم برآید.