کد خبر : 633545 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۳ - 17:19
غیبت آزادکاران روسیه، قرعه شانس کشتی ایران دارنده ۴ نشان طلای کشتی آزاد جهان، گفت: غیبت آزادکاران روسیه در المپیک، قرعه شانس کشتی ایران است و مسیر نمایندگان ما را هموار می‌کند.

مسابقات کشتی المپیک از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در شهر پاریس برگزار و کشتی ایران با ۱۱ نماینده در این آوردگاه بزرگ یکی از مدعیان جدی کسب مدال در اوزان مختلف به شمار می‌رود. گوش‌شکسته‌های ایرانی در کشتی فرنگی ۶ سهمیه و در کشتی آزاد پنج سهمیه کسب کرده‌اند.

مهدی محسن‌نژاد، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده نمایندگان کشتی فرنگی ایران هستند و رحمان عموزادخلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در کشتی آزاد به روی تشک خواهند رفت.

ابراهیم جوادی به حضور آزادکار کشورمان در پاریس پرداخت و اظهار کرد: امیرعلی ‌آذرپیرا یکی از کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار کشورمان است که در پاریس امید به قهرمانی‌اش وجود دارد اما او باید برای موفقیت آمادگی خود را افزایش دهد. او برای موفقیت در پاریس رقبای خوبی از کشورهای آمریکا، بحرین، جمهوری آذربایجان، گرجستان و قزاقستان را پیش‌روی خود دارد که نمی‌توان او را از همین حالا پیروز وزن ۹۷ کیلوگرم به‌حساب آورد.

جوادی افزود: امیرعلی به لحاظ فنی، کشتی‌گیر خوب و توانمندی است، البته باید برای موفقیت، ازلحاظ بعد روحی و جسمانی نیز تقویت شود.

وی در خصوص کامران قاسم‌پور، گفت: وی یکی از نوابغ کشتی ایران است و توانست ۲ نشان طلای جهان را در وزن ۹۲ کیلوگرم کسب کند. ایده‌آل‌ترین وزن رقابتی برای کامران، ۸۶و ۹۲ کیلوگرم است تا موفقیت خود را در جهانی و المپیک تکرار کند.