کد خبر : 633544 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۳ - 17:14
فوتبال ایران تا ۵ سال آینده ورشکست می‌شود مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال معتقد است که فوتبال ایران گرفتار یک اژدهای هفت‌سر فساد است و با ادامه روند افزایش قراردادها تا ۵ سال آینده ورشکست می‌شود.

امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنان فوتبال باوجود قانون سقف بودجه باشگاه‌ها، گفت: قانون سقف بودجه در شرایطی برای کنترل رقم قراردادها از سوی فدراسیون تدوین شد که باعث افزایش قیمت بازیکنان شده است. فدراسیون فوتبال با چه استدلالی و بر اساس چه فرمولی، به‌عنوان‌مثال رقم ۴۵۰ میلیارد را برای سقف بودجه اعلام کرده است. این قانون ابهام دارد و به همین خاطر هم در اجرا موفق نشده است.

وی افزود: برای کنترل قراردادها باید دوباره به قانون سقف قرارداد برگردیم و این قانون را این بار با یک سازوکار معین اجرا کنیم. با توجه به ارزیابی‌ها، یک سقف برای بازیکن و مربی گذاشته شود و باشگاه‌ها در هماهنگی باهم، بالاتر از آن با بازیکنی قرارداد نبندند، در آن صورت بازیکنی که پارسال ۲ میلیارد قرارداد داشته، دیگر نمی‌تواند قرارداد ۲۰ میلیاردی طلب کند. این بازیکن درصورتی‌که با رقم سقف قرارداد حاضر به عقد قرارداد نشود درصورتی‌که پیشنهاد خارجی داشته باشد، می‌تواند ترانسفر شود و حتی ارز هم وارد کشور کند. درصورتی‌که هم پیشنهادی ندارد مجبور است با همان رقم اعلامی باشگاه‌ها قرارداد امضا کند و با آن کنار بیاید.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به اینکه هیچ راهی به‌جز گذاشتن سقف قرارداد برای مقابله با افزایش قراردادها نیست، تصریح کرد: برای قانون سقف قرارداد باید یک سازوکار و آیین‌نامه اجرایی تدوین شود. البته اجرای درست این قانون به مدیرانی کارآمد، شجاع و با برنامه احتیاج دارد و سیستم فعلی مدیریتی حاکم بر فدراسیون فوتبال نمی‌تواند آن را عملی کند.