کد خبر : 633528 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۳ - 19:20
علی اصغر اسفندیارپور- نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی واگویی مظلومیت مردم کوهدشت آفرین بر مردم ایران که در چالشی مدنی و بلوغ عقلانی طمعِ بداندیشانِ را از قوه مجریه بریدند.

هنر نزد ایرانیان است وبس/

ندادند شیرِ ژیان را به کس

همه سر به سر تن به کشتن دهیم/

به از آنکه کشور به دشمن دهیم

1- نویسنده در دوره‌ی دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، جمعاً چهار بار از مردم شریف کوهدشت رأی اعتماد گرفته‌ام که با اِعمال نفوذ و گزارش‌های خلاف واقع عوامل اجرائی -سیاسی و تأیید شورای نگهبان، سه مرتبه‌ی آن ابطال شد و فقط یک بار (میان‌دوره‌ای مجلس دوم) توانستم به خانه ملت راه یابم.

واین اتفاق در کشور بی سابقه است.

۲. در حماسه دوم خرداد ۷۶، شیرینیِ حضور قاطبه‌ی مردم لرستان در انتخابات ریاست‌جمهوری بنا به دستور استاندار وقت و بوسیله‌ی عوامل اجرائی او به تلخی گرایید و استان لرستان تنها استانی بود که در آن ساز جدایی از سیر و همسویی کشوری نواخته شد.

شیوه‌ی جانبداریِ عجیب از رقیب آقای خاتمی به گونه‌ای بود که به طنز گفته می‌شد:

در لرستان، انتخابات در یکم خرداد، در محیطی آرام و به دور از چشم مردم برگزار شد.

و این حادثه هم در کشور ما تک نسخه است.

۳. در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ و در حالی که مردم با حضور در صحنه باز هم حماسه آفریدند،

برای چندمین بار بوسیله عوامل اجرائی انتخابات و حوزه های سیاسی در تقلب وتخلفی گسترده و بی مهابا شهد شیرین حضور را در کام مردم رنجدیده تلخ کردند.

موارد آشکارِ تخلف را همگان دیدند آرائی را که مردم در دور اول مقتدرانه و با شکوه برای دکتر پزشکیان به صندوق ریختند این بار به صورتی ناباورانه آن را وارونه کردند؛

که تغییر عوامل اجرایی در هفته منتهی به دور دوم انتخابات و بیرون کردن نمایندگان دکتر پزشکیان از محل اخذ رأی در روز رای‌گیری و البته پاره کردن تعرفه‌هایی که نام پزشکیان بر آن‌ها نوشته شده بود وسخنان ناروا و نسنجیده وبدور از شان نماینده‌ای که باید مردم را توصیه به رعایت قانون کند

تنها گوشه‌ای از مصیبتی است که جمعه 15 تیر در کوهدشت بر ساحت مردمسالاری دینی رفت.

این حادثه هم تک نسخه سوم.

چگونگی مهندسی های هر بار انتخابات نمایندگی مجلس شورا که چه رنجی بر مردم گذشته و چه توهین هائی که بر غرور ملی مردم آنان رفته بماند تا وقت دگر؛

شرح این هجران و این خون جگر/

این زمان بگذار تا وقت دگر.

پیشنهادات؛

به رئیس‌جمهور منتخب و وزیر کشور آینده برای تنبیه دست اندر کاران و عواملِ اجرائی انتخابات و جلوگیری از تکرار چنین فجایع تأسف‌باری پیشنهاد می‌شود:

- اهتمام جدی به برکشیدنِ استانداران و فرمانداران مجرب، صادق و پاک‌دستی که رأی مردم را به معنای واقعی کلمه، حق‌الناس دانسته و برگزاری انتخابات شفاف و سالم‌ به ویژه در استان‌هایی نظیر لرستان را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

- باخاطیان انتخابات به صورت جدی و بر اساس قانون برخورد شود تا دیگر احدی اعم از فرماندار و دیگر عوامل اجرایی انتخابات به خود اجازه‌ی دست بردن در رأی مردم که امانتی‌ سترگ بر ذمه‌ی مسئولان است، ندهند.

- به دخالت‌های غیرقانونی مدیران دولتی در پروسه انتخابات و استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیداهای خاص که متأسفانه امری شایع در ایام انتخابات است، پایان داده شود.

در پایان، از آن‌جا که در مناطقی نظیر کوهدشت، علی‌رغم تمهید تدابیر ویژه جهت برگزاری سالم انتخابات، همواره موارد متعددی از تخلفات موثر در روز رای‌گیری گزارش شده است.