کد خبر : 633527 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۲۳ - 19:19
تازه‌ترین نمایشگاه آثار کانگ وو هیون، هنرمند کره‌ای مردی که تصورش را متجلی می‌کند/ من هنر و کاربرد آن را تعریف می کنم فردی که "تصور" می کند می تواند "تحقق" کند، کانگ وو هیون (Kang Woo Hyon) مدیرعامل جمهوری تامنارا (Tamnara) فرد بسیار خاصی است. هر کاری که انجام می دهد از تخیل شروع می شود و به تخیلات بزرگتر می انجامد.

جانگ سوک وون
ترجمه پونه ندایی

رئیس‌جمهور کانگ وو هیون، جزیره ویران شده نامی (Nami Island) را به مکانی برای تجربه طبیعت و فرهنگ تبدیل کرد و رکورد 3.3 میلیون بازدید کننده در سال را به نام خود ثبت کرد. او به‌عنوان یک «نقش‌آفرین بزرگ در صنعت گردشگری» که جزیره نامی را به یک مقصد گردشگری جهانی تبدیل کرد، در یک نقطه متوقف نشد.
او به جزیره ججو رفت و رویای دیگری را دنبال کرد. در سال 2014 در ججو ساکن شد. مکانی که او پیدا کرد، زمین بایر زمین Geumak، Hallim-eup بود. در این مکان که زمینی صخره‌ای بدون درخت و آب بود، برای ایجاد جنگل، درخت کاشت و با استفاده از آب باران حدود 80 برکه ایجاد کرد. 10 سال است که از زمینی که کاملا خالی بود مراقبت می‌کند. اکنون به «جمهوری تامنارا» تبدیل شده است، سرزمینی جدید سرشار از طبیعت و فرهنگ برای زمینی سبز. از جمله دستاوردهای کانگ وو هیون،‌ کاخ جمهوری تامنارا شامل کتابخانه است. «پارک موضوعی» و توجه به موضوع بازیافت و «اولین پارک آموزشی مادام العمر کره» نیز نامیده می‌شود. برنامه های تجربی و آموزشی مرتبط با حفاظت از محیط زیست، علوم انسانی و علوم طبیعی نیز در اینجا اجرا می‌شود. جمهوری تامنارا، که موضوعی زیست محیطی دارد، همچنین یک قرارداد تجاری با شرکت کشاورزی و ماهیگیری و تجارت مواد غذایی کره برای «ججو پاک» امضا کرد. انگار پایانی برای او وجود ندارد. زیرا تخیل کانگ ادامه دارد. انگار روز به روز بی پایان تر می‌شود.
وقتی از او می‌پرسم: منشأ این تخیل چیست؟ خیلی ساده جواب می‌دهد. "این اراده است. تنها چیزی که نیاز دارید اراده و فکر برای امتحان کردن آن است. "اگر صور کنید، به حقیقت می‌پیوندد."
کانگ وو هیون خود را به عنوان یک "طراح اجتماعی" معرفی می‌کند. او می‌گوید: من روی کارت ویزیتم نوشته‌ام: «طراح اجتماعی». ما همه چیز را به هم گره می‌زنیم، همه چیز را طراحی می‌کنیم. به همین دلیل است که ما خود را طراحان اجتماعی می‌نامیم.»
هیچ طراح اجتماعی مانند او وجود ندارد که از حفظ محیط زیست از طریق دوچرخه سواری صحبت کند، مکان های جدیدی ایجاد کند، مردم را از این طریق به هم متصل کند و آن‌ها را در مورد فرهنگ آگاه کند. کانگ برای تغییر و تحول در زمینی که در اختیار داشت ضمن وفادار ماندن به محیط داده شده، محیطی کاملاً جدید ایجاد کرد.

او در این باره گفت: «در جمهوری تامنارا، درختانی کاشته شده بودند، بنابراین تنها کاری که ما باید انجام می‌دادیم این بود که آنها را نجات دهیم، اما در جمهوری تامنارا، هیچ کدام وجود نداشت، بنابراین همه چیز باید از ابتدا انجام می‌شد. "من تمام تخیل خود را در محیط مشخص به کار بردم تا تخیلم را به واقعیت تبدیل کنم." او گفت که اگر «نتوانستن» را از «نمی‌توانم» حذف کنید، روی «می‌توان انجام داد» تمرکز کنید. «آیا چیزی هست که سخت نباشد؟ هیچ چیز آسان به دست نمی‌آید. ولی می‌دانم که با شروع کردن تمام می‌شود. معمولاً حتی شروع هم نمی‌کنم چون می‌دانم سخت خواهد بود. این یک سری چیزهایی است که نباید اتفاق بیفتد. این همه کار نمی‌کند. اگر اراده‌ای برای "به انجام رساندن آن" داشته باشید، امکان پذیر خواهد بود و نباید تسلیم شوید. "
برنامه های مختلف تجربه فرهنگی در جمهوری تامنارا برگزار می‌شود. با این حال، هیچ یک از آن‌ها ثابت نیست. افراد مختلفی از جمهوری تامنارا بازدید می‌کنند. ما محتوای متناسب با مخاطبان را ارائه می‌دهیم. وقتی یک شرکت از اینجا بازدید می‌کند، برنامه های مختلفی برای مدیران و کارمندان وجود دارد. مدیران عامل، برنامه های متناسب با مدیران اجرایی را اجرا می‌کند و مدیران اجرایی برنامه های متناسب با مدیران را اجرا می‌کنند.
کانگ وو هیون به سرعت به تغییرات زمانه واکنش نشان می‌دهد. او با واقعیت بخشیدن به مفهوم انتزاعی فراجهان، "فانوس دریایی آسمان" را ایجاد کرد، فضایی به یادگار در آسمان ججو. فانوس دریایی که بهشت را روشن می‌کند آدرسی به آن اختصاص داده شده است و وقتی صاحب فانوس شدی صاحب نور می‌شوی.

از این طریق، بچه‌ها می‌توانند هر زمان که بخواهند در حافظه که در آن همه داده ها، از جمله ویدیوها و صداها، ذخیره می‌شود، با من ملاقات کنند. «از زمانی که ما متاورس را آماده کردیم، چهار سال می‌گذرد. افرادی هستند که می‌گویند نه، اما آن دنیا قطعا در راه است. از طریق فناوری NFT و Metaverse، ما آن را به سرزمینی از تخیل تبدیل خواهیم کرد که در آن تخیل بی نهایت آشکار می‌شود.
اخیرا نمایشگاه آثار کانگ وو هیون در گالری هونگ در سئول برگزار شد.

این "نمایشگاه ویژه چند هنر گالری هنگ" است. همانطور که کانگ را به خاطر توسعه جزیره نامی و جمهوری تامنارا می‌شناسیم، او همچنین به خاطر آثار پربارش مشهور است. برای کسی که چنین تخیلی دارد، ممکن است طبیعی باشد. آنچه در آثار او که با حروف، تصاویر، رنگ‌ها، شکل‌ها و مواد هماهنگ‌ بی‌شماری تفاوت ایجاد می‌کند، «خلاقیت» است. «چند هنر» بیان کاملی برای کار اوست که از مواد، رسانه، مضامین و فرم‌های متنوعی استفاده می‌کند. نجکاو بودم که بدانم «هنر» برای ووهیون کانگ به عنوان یک نویسنده چه معنایی دارد. او گفت: "من از کلمه "هنر" استفاده نمی‌کنم. بی معنی است. این فقط تا آنجا که می‌توانید هنر است. شما باید فراتر از آن بروید.

فکر نمی‌کنم شما را با اصطلاحات محدود کنم. من فقط این کار را انجام می‌دهم زیرا آن را دوست دارم. هدف فروش نیست "استفاده" مهم است. در گذشته، یک عکس خوب، عکسی بود که دیدن آن خوب بود. اکنون دوران استفاده چندگانه تک منبعی است. دورانی فرا رسیده است که یک عکس خوب، یک عکس خوب است. بسته به نحوه استفاده کاملاً متفاوت است. من برای چیزهای مفید ارزش قائل هستم. همچنین به این دلیل که من آن را طراحی کردم. طراحان بر اساس پیش فرض خلق می‌کنند. به همین دلیل ارزش کارشان کاملاً متفاوت است. من نمی‌خواهم کارم فقط با یک نقاشی قضاوت شود. زمانه در حال تغییر هست."

همچنین هیچ تعریف واحدی برای آن وجود ندارد. « من برای همه پاسخ‌ها تصمیم می‌گیرم. می‌توانید این عکس را بنویسید یا به آن نگاه کنید. من معتقدم که یک تصویر زیبا مفید است و یک طراح می‌تواند آن را به این شکل بسازد. طراحی آن کمک بزرگی به کار من است. به راحتی نمی‌توانم از خودم تعریف کنم زیرا در جزیره نامی کار کرده‌ام، در گردشگری کار کرده‌ام و نقاشی کرده‌ام، اما من فردی هستم که هنر کاربردی انجام داده‌ام. می‌توان گفت تقریباً همه کارهای مربوط به نقاشی و هنر را انجام می‌دهم. "من فردی هستم که هنر و کاربرد آن را تعریف می‌کنم." وقتی از برنامه‌های آینده‌اش می‌پرسم، می‌خندد و می‌گوید: «هیچ‌کس نیست که چیزی بگوید و همان‌طور بماند».

در آن لبخند، به نظر می‌رسد که او شکل دیگری از تخیل را نشان می‌دهد. ما در حین بازنگری به انجام کارهای جدید ادامه خواهیم داد. مسیری که من در آن می‌روم وجود دارد. "این مهم است." نمایشگاه چند هنر کانگ وو هیون، که در آن می‌توانید با کانگ وو هیون به عنوان یک هنرمند آشنا شوید، تا 19 جولای در گالری هونگ در سئول ادامه دارد.