کد خبر : 633468 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۹ - 11:32
سید ابوالفضل حسینی- استاد دانشگاه و رئیس ستاد پزشکیان در سبزوار دل نوشته‌ای برای هم‌وطنان و همشهری‌هایم پاسخ به یک ناشناخته آیا هدف افرادی که به میدان فعالیت در انتخابات، آمدند رسیدن به پست و مقام بوده است یا خیر؟! آیا شما که مرا می‌شناسید می‌توانید ذره‌ای پست و مقام، برای من که نزدیک پنجاه سال است، برای دین و کشور و مردم کار علمی، فکری، فرهنگی، هنری، دینی و سیاسی کرده‌ام، نشان دهی؟ افتخارم، این است که یک معلم موفق در دانشگاه بوده‌ام و در پست‌های اداری و سیاسی بیرون از دانشگاه - علیرغم مهیا بودن شرایط-، وارد نشده‌ام.

پست‌های بالا، باشد برای همان‌ها که تو می‌گویی من با محرومیت‌ها و تنگناها و محدودیت‌های غیرعادلانه در طول سال‌های طولانی زندگی کرده‌ام. سخن گفتن در چارچوب قانون، حقوق اولیه انسان‌هاست، برای من هزینه‌ها داشته است! اگر در یک روستا، حتی زادگاه خودم در ایام عزاداری امام حسین سخنرانی کرده‌ام، دهیار و اعضای شورای روستا، از سوی نیروهای - خودسر و آتش به اختیار مورد بازخواست قرارگرفته‌اند.

این نوشتار جای توضیح واضحات نیست، فقط یک‌کلام؛ من برای اهمیت دادن به نهاد انتخابات و صندوق رأی و دعوت مردم برای مشارکت در سرنوشت خودشان، در این کهن دیار سبزوار و پس از انقلاب تاکنون، نقش داشته‌ام، ولی برعکس عده‌ای از مزایای پست و مقام استفاده‌ای - جز هزینه‌های ناروا، برای خود و خانواده‌ام، نبرده‌ام بااینکه من کوچک‌ترینم، چه کردند، آنگاه ببین که با بزرگان اندیشه و عقلانیت چه کرده‌اند؟! تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل. شرح این هجران و این خون‌جگر این زمان بگذار تا وقت دگر.