کد خبر : 633414 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۷ - 12:13
سید ابوالفضل حسینی، استاد دانشگاه و رئیس ستاد مسعود پزشکیان درسبزوار سیاستمداری از تبار ستارخان و باقرخان به نام خداوند رنگین‌کمان روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳، نقطهٔ عطفی در تاریخ ایران است که در آن، مردی از تبار ستارخان و باقر خان، از جانب مردم، به ریاست جمهوری رسید.

نمی‌خواهیم با تجزیه‌وتحلیل سه انتخابات گذشته و نتایج فلاکت‌بار آن، شیرینی این پیروزی را در کام ملت تغییر دهیم. احساس مسئولیت مردم در جدی گرفتن مرحلهٔ دوم انتخابات، نکته‌ها دارد که مورد بررسی‌های فراوان قرار خواهد گرفت. پزشکیان، منادی علم، اخلاق، حق، عدالت، آزادی، وحدت ملی، استفاده از کارشناسان متخصص، و…. است.

دولت او در عرصهٔ بین‌المللی نیز آغازگر دوران جدیدی است که جایگاه ایران و ایرانی را در جهان امروز ارتقاء می‌دهد. انتظار معجزات غیرقابل تحقق از پزشکیان عزیز نداشته و نداریم، اما انتظار رویکرد عقلانی در همهٔ حوزه‌هایی را که قانونا در اختیار رئیس‌جمهور است، داریم؛ عقلانیتی که در سال‌های اخیر در مدیریت امور کشور به حداقل رسیده است. می‌دانیم این مسیر، دشوار است و سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌ها هم زیاد خواهد بود، اما احتمال زیاد می‌دهیم که مجلس نیز، انتخاب مردم را درک کند.

دولت استاد دکتر پزشکیان، دولت پزشکیان است، اما با استفاده از تجربه‌های گذشتگان و پشتوانهٔ عظیمی از نخبگان و بزرگان که می‌تواند در صورت همراهی حاکمیت، دید جهانیان را نسبت به ایران و ایرانی تصحیح کند. در این لحظات، تنها به تبریک این پیروزی به مردم ایران و تقدیر از دست‌اندرکاران اکتفا می‌کنیم. دست تمام کسانی را که در این مسیر دشوار، همراه ما بودند، به گرمی می‌فشاریم. به سبزوار بزرگ و بزرگان سبزوار هم تبریک می‌گوییم. به جوانانی که گرمابخش ستادهایمان بودند،

دست‌مریزاد می‌گوییم و انتظار مطالبه گری‌شان را از حاکمیت و دولت داریم. از فرهیختگان، اصناف، معلمان، فرهنگیان، پزشکان و دانشگاهیانی که ستادهای پزشکیان را منور می‌کردند، قدرشناسی می‌کنیم. از ستاد بانوان بزرگوار و همه بانوانی که در تبلیغات، و نظارت بر صندوق‌ها یاری‌مان کردند، تشکر ویژه می‌کنیم. همت بزرگان و چهره‌های ملی را که گرمابخش میتینگ‌های ستادهای ما بودند قدر می‌دانیم. حضور همهٔ اقشار مردم را پاس می‌داریم، امید که همگان از تحول مثبتی که خود آفریده‌اند، بهره‌مند شوند.

از مجریان و ناظران انتخابات نیز تقدیر می‌کنیم. علیرغم بداخلاقی‌ها، تخلفات و بی‌قانونی‌هایی که به سود رقیب صورت می‌گرفت و گزارش‌های آن در دست است، دیگر قصد پیگیری‌شان را نداریم به هواداران کاندیداهای رقیب رئیس‌جمهور منتخب، می‌گوییم که در دولت پزشکیان شما و نیز آن‌ها که در انتخابات شرکت نکردند، همه شهروند درجه‌یک هستند.