کد خبر : 633388 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۶ - 10:29
اولین پیام پزشکیان خطاب به مردم پس از اعلام نتایج انتخابات: سوگند می‌خورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت؛ تنهایم نگذارید پزشکیان نوشت: «مردم عزیز ایران انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد. دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند میخورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید.»

پزشکیان نوشت: «مردم عزیز ایران انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد. دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند میخورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید.»

به گزارش «انتخاب»، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم روز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. بر اساس اعلام ستاد انتخابات، مجموع آرای داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی بود که مسعود پزشکیان حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی و سعید جلیلی حائز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی شدند. تعداد آرای باطله نیز ۶۰۷۵۷۵ رأی بود.

به این ترتیب مسعود پزشکیان با کسب ۵۳.۷ درصد آرای شرکت کنندگان، رئیس‌جمهور ایران شد. سعید جلیلی رقیب او ۴۴.۳ درصد آرا را به دست آورد و ۲ درصد آرا نیز باطله بود.

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات نیز ۴۹.۶ درصد بود.