کد خبر : 623645 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۳ - 16:28
نوشتاری از دکتر فتح الله امی، استاد دانشگاه دروغ در کلام فارغ التحصیل دانشگاه اما صادق

خداوند در قرآن فرموده جایگاه صدیقین در نزد او بعد از انبیاءاست و همه انبیاء و معصومین (ع) بر صداقت و راست‌گویی تأکید فراوان کرده‌اند و گفته‌اند دروغ گو دشمن خداست. نجات صداقت است (النجاة فی صدق). همه می‌دانند که در دولت سیزدهم مدیریت‌های کلان کشور در قبضه فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق بوده است.

متأسفانه با این نوع مدیریت مردم با تورم دورقمی و مالیات‌های کمرشکن روبه‌رو شدند، ولی چرا تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند؟

در مناظره شامگاه سه شنبه 12 تیر متأسفانه پزشکیان آماج حملات دروغ و تهمت رقیب که فارغ تحصیل دانشگاه اما صادق است قرار گرفت که این شایسته یک نامزد ریاست جمهوری نبود، صداقت اولین شرط این جایگاه است چون برای مردم ایران فرهنگ و ادب مهم‌تر از سیاست و مدیریت است، بقول سعدی): بی‌ادب را به زر نگو که نکوست ادب مرد به ز دولت اوست.

آن مرد بزرگ که در سخنرانی خود گفته بود: ما ضرر کردیم، تصور ما این بود که این دانشگاه انسان‌های مؤدب وارسته و مبلغ دین تربیت می‌کند، متأسفانه خروجی آن وزیر، سفیر، استاندار وشدند که هدف از تأسیس آن، این نبود! متأسفانه مشی دولت سیزدهم این بود که از این دانشگاه باید مدیران کلان دولت بهره ببرد و دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌های کشور یا باید جذب بخش خصوصی شوند و یا مهاجرت کنند. با بی‌ادبی از فارغ التحصیلان این دانشگاه، پیشنهاد می‌شود نام مقدس امام صادق (ع) را از آن بردارند.

در پایان به دوبیتی مولانا این نوشته را مزین می‌کنم: از خداجوییم توفیق ادب بی‌ادب محروم ماند از لطف رب بی‌ادب نه خود را داشت بد بلکه آتش برهمه آفاق زد.)