کد خبر : 623631 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۳ - 00:58
علی صالح‌آبادی، مدیرمسئول روزنامه ستاره صبح: بیایید نگذاریم 320 میلیارد دلار دیگر به ما خسارت وارد ‌شود تحریم‌های ایران ظرف حدود چهار سال حدود 320 میلیارد دلار خسارت به مردم وارد شده است. به پا خیزید و نگذارید در چهار سال آینده 320 میلیارد دلار دیگر به شما خسارت وارد شود.

جمعه 15 تیر روز سرنوشت‌ساز است. زنان و جوانان و دیگر اقشار به خاطر نامهربانی‌ها، رنج، درد، مشاهده ظلم، ناکارآمدی، تبعیض، شکاف طبقاتی، فقر، انزوای بین‌المللی، ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با زنان و دختران، ناامیدی جوانان و ... شما را به این جمع‌بندی رسانده که نباید رأی دهید و به تحریم انتخابات بپردازند؛ شما رأی ندادن را کنش مثبت و رأی دادن را کنش منفی می‌دانید، البته این حق شماست و قابل‌احترام است؛ اما واقعیت این است که، مهم است چه کسی رئیس‌جمهور شود و رئیس‌جمهور شدن پزشکیان و جلیلی چه تأثیری بر زندگی ما دارد.

اگر پزشکیان رئیس‌جمهور باشد حداقل جلوی فقیرتر شدن مردم گرفته می‌شود، زیرا عزمش اجرای عدالت، مبارزه با فساد، اجرای یکسان قانون برای همه، توزیع عادلانه امکانات برای همه به‌ویژه فرودستان و بزرگ‌تر شدن سفره‌ها است.

اما اگر سعید جلیلی رئیس‌جمهور شود قصد دارد سیاست‌های دولت سیزدهم که در کمتر از 3 سال شاخص کل قیمت‌ها در آن دولت بیشتر از 100 درصد شد را ادامه دهد. در این دوره ارزش پول ملی کمتر شد، قدرت خرید مردم پایین آمد، قیمت مسکن و اجاره‌بها سر به فلک کشید. اگر او رئیس‌جمهور شود اوضاع ازآنچه هست بدتر خواهد شد.

در روابط خارجی طرفدار سیاست خارجی تهاجمی است. او در مناظره گفت: دولت وی غرب را از انجام تحریم‌ها پشیمان خواهد کرد. شهروند مسئول آیا می‌دانید تعداد تحریم‌ها تا قبل از دولت سیزدهم 1070 مورد بود؛ اما در کمتر از 3 سال به دلیل ادامه تنش بین تهران – واشنگتن بیش از 1000 مورد بر حجم تحریم‌ها اضافه شد؟

شاخص فلاکت که حاصل جمع تورم و نرخ بیکاری است در دولت فعلی به مرز 50 درصد رسیده است. با این کارنامه سعید جلیلی و دولت محبوب او، آیا نباید برای توقف این روند ویرانگر، تردید را کنار بگذارید؟ بیاید رأی دهید تا رأی شما در زندگی مردم مؤثر واقع شود وزندگی فردا، بهتر از دیروز و امروز شود. بیندیشید و مسئولانه رفتار کنید.

بر اساس گزارش خانم آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های ایران ظرف حدود چهار سال حدود 320 میلیارد دلار خسارت به مردم وارد شده است. به پا خیزید و نگذارید در چهار سال آینده 320 میلیارد دلار دیگر به شما خسارت وارد شود.