کد خبر : 623582 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۱۱ - 03:24
مسعود پزشکیان: ‏تضمین می‌دهم/ حمایت مولوی عبدالحمید از پزشکیان پزشکیان در حساب ایکس به صراحت وعده داد و گفت: ‏تضمین می‌دهم که دولت در برابر گشت‌های اجباری، فیلترینگ و فشارهای بیرونـی تمام قد بایستـد

رحیمی جهان آبادی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی که اهل سنت است روز گذشته اعلام کرد که مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان از کاندیداتوری پزشکیان حمایت کرد. در همین ارتباط جلال جلال‌زاده نماینده پیشین مجلس در صفحه اینستاگرام خود از قول مولوی عبدالحمید نوشت: «جناب آقای دکتر پزشکیان در قلب من است و من برای پیروزی ایشان دعا می‌کنم.»

واکنش عبدالعلی زاده به بیانیه قالیباف
علی عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن در دولت اصلاحات و رئیس ستاد مسعود پزشکیان به بیانیه قالیباف واکنش نشان داد و گفت:قالیباف گفته نگذاریم اصلاح‌طلبان بر سرکار بیایند، تو چه‌کاره‌ای که نگذاری؟ وقتی مردم حق انتخاب دارند، تو یک رأی هستی. نمی‌گذارم، گردن‌کلفتی و توهین به مردم است.

*شما نمی‌توانید برجام را برگردانید و جرئت و جسارت مذاکره با خارجی‌ها را ندارید. به چه حقی منافع ملی ایران را له می‌کنید تا در قدرت بمانید.
* سابقه اجرایی جلیلی صفر است ولی در کارشکنی کارنامه‌اش درخشان است.
*جلیلی یک‌پایه تحریم‌ها علیه کشور بوده است.
*قالیباف گفته نگذاریم اصلاح‌طلبان بر سرکار بیایند، تو چه‌کاره‌ای که نگذاری؟
*وقتی مردم حق انتخاب دارند، تو یک رأی هستی. نمی‌گذارم، گردن‌کلفتی و توهین به مردم است.
*اصلاحات جرمش چیست؟! اصلاحات از دولت آقای خاتمی شروع شد و هشت سال بهترین دولت بعد از انقلاب ازنظر اقتصادی و سیاسی بود.
*این‌ها می‌ترسند اصلاح‌طلبان پاک دستی و پاک‌دامنی و کارآمدی را بیاورند.
*دولت روحانی آبرومندانه برجامی تهیه کرد که برد - برد بود. شما با نامردی برجام را در چاه انداختید تا بگویید مقصر روحانی است.
*شما نمی‌توانید برجام را برگردانید و جرئت و جسارت مذاکره با خارجی‌ها را ندارید. به چه حقی منافع ملی ایران را له می‌کنید تا در قدرت بمانید.
* سابقه اجرایی جلیلی صفر است ولی در کارشکنی کارنامه‌اش درخشان است.
*جلیلی یک‌پایه تحریم‌ها علیه کشور بوده است.

روایت ظریف از پشت پرده تداوم تحریم و مخالفت با برجام
محمدجواد ظریف به دلیل دانش سیاسی و تسلط به زبان انگلیسی جزو دیپلمات‌های شناخته‌شده در سطح جهان است. او معمار معاهده برجام بود که ترامپ، نتانیاهو، عربستان، جمهوری خواهان آمریکا و کاسبان تحریم در ایران سخت با آن مخالف بودند، اتفاقاتی در دو سو افتاد تا اینکه برجام به حاشیه رفت و خسارت نجومی به کشور و ملت وارد کرد.
یکی از افراد مؤثر در این ماجرای خسارت‌بار «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی پیشین امنیت ملی است. او همان کسی است که به گفته «مصطفی پورمحمدی» و «بیژن نامدار زنگنه» مانع اجرای قرارداد کرنست شد و صدها میلیارد خسارت به کشور وارد شد. مهم‌تر اینکه به خاطر سنگ‌اندازی‌ها او و طرفدارانش کرنست نه‌تنها سودی برای ایران نداشت بلکه ایران به پرداخت حدود 13 میلیارد جریمه هم محکوم‌شده است، حال به آنجا کشیده که او رقیب انتخاباتی مسعود پزشکیان شده است.
«ظریف» در جمع فعالین ستادی پزشکیان گفت که ما در برابر یک جهان فرصت سوزی یک جهان توهم هستیم. ما امروز انتخابی روشن داریم. اگر تحریم بود رقیب پزشکیان مسئول آن بود، اگر ناملایمات و مخالفت با اف ای تی اف و برجام بود هرچه بود ایشان سردمدار مخالفت با آن بود.
*چه کسی می‌گوید فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد؛ حتماً فرق می‌کند.
*مگر فرق نمی‌کرد وقتی خاتمی رئیس‌جمهور بود ما در دنیا سربلند بودیم و همه به ما افتخار می‌کردند هم‌وطنان در رأی دادن باید از میان بغض و نفرت رد می‌شدند.
*می‌دانیم که دلسرد شده‌اید، می‌فهمیم که نگران آینده‌اید و فکر می‌کنید انتخاب شما در این آینده اثر ندارد اما به‌عنوان یک خادم شما می‌گوییم فرق دارد.
*اگر قرار است تحریم‌ها برداشته شود دولت آینده باید متکی به رأی بالای مردم باشد تا هیچ خارجی نتواند یک ایرانی را تحقیر کند.
*ما در برابر یک جهان فرصت سوزی یک جهان توهم هستیم. ما امروز انتخابی روشن داریم.
*اگر تحریم بود رقیب پزشکیان مسئول آن بود، اگر ناملایمات و مخالفت با اف ای تی اف و برجام بود هرچه بود ایشان سردمدار مخالفت با آن بود.
*در برابر دو گزینه متفاوت هستیم، یک گزینه مبتنی بر توهم و یک گزینه مبتنی بر عقلانیت.
*اینکه در مناظرات رقیب پزشکیان گفت چون روحانی هست با اف ای تی اف مخالفم یعنی ما امروز 33 درصد اضافه‌هزینه برای معاملات تجاری می‌دهیم برای منافع جناحی او؛ معادل 50 میلیارد دلار؛ یعنی 3 هزار همت.
*ضررهای تحریمی و مخالفت با اف ای تی اف که ایشان بر سر اقتصاد کشور طی یک سال آورده معادل کل بودجه ۱۴۰۳ است و شاید بیشتر.
*اجازه ندهیم کسانی که سد راه پیشرفت این کشورند انتخاب شود.
*هر بیچارگی این مملکت پشتش این‌ها هستند؛ صیانت و نور و تحریم و...
تردیدی در انتخاب نکنید.
*عمل آزادی‌خواهانه رأی دادن است نه رأی ندادن.