کد خبر : 623556 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۹ - 17:27
ژاپن و لهستان دو شانس اصلی فینال ژاپن و اسلوونی در حساس‌ترین دیدار نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال به مصاف هم می‌روند.

سرنوشت چهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شد. بر این اساس چهار تیم لهستان، فرانسه، ژاپن و اسلوونی با برتری برابر حریفانشان راهی نیمه‌نهایی شدند.

دراین‌بین ژاپن تنها تیمی بود که در این مرحله ست نداد و توانست حریفش کانادا را در سه ست پیاپی شکست دهد. سامورایی‌ها حالا یک‌قدم تا دیدار نهایی فاصله‌دارند و می‌توانند با برتری برابر اسلوونی به دیدار نهایی راه یابد. البته این نباید فراموش شود که اسلوونی در جدول کلی رقابت‌ها در مرحله ماقبل حذفی رتبه اول را به دست آورد.

در طرف دیگر لهستان میزبان که از حمایت هوادارانش در شهر لودز بهره‌مند است، توانست برزیل را ۳ بر یک شکست دهد و به دیدار نهایی برسد. لهستان باید در این مرحله به مصاف فرانسه برود که در دیداری سخت و دشوار ایتالیایی که خیلی از ستارگانش را در اختیار نداشت ۳ بر ۲ شکست داد.

به دلیل 5 سته بودن بازی فرانسه و اسلوونی شانس پیروزی آن‌ها کاهش‌یافته است با توجه به اینکه دو تیم دیگر یک روز بیشتر استراحت کردند.

از آن‌طرف هم به دلیل 3 سته بودن بازی ژاپن شانس پیروزی آن‌ها به‌شدت افزایش‌یافته است.

چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها همگی جواز حضور دربازی‌های المپیک را نیز به دست آوردند و باید به‌زودی در پاریس برای کسب مهم‌ترین جام در دنیای والیبال رقابت کنند.