کد خبر : 623458 تاریخ : ۱۴۰۳/۴/۴ - 11:38
گزارش اختصاصی ستاره صبح از دومین نشست خبری عبدالعلی زاده، رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ عبدالعلی زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار ستاره صبح: زنان در دولت پزشکیان چه در سطح خرد چه کلان نقش خواهند داشت دومین‌نشست خبری عبدالعلی زاده، رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان هم اکنون در خبرگزاری مهر در حال برگزاری است.

به گزارش ستاره صبح آنلاین گزیده‌ای از صحبت های عبدالعلی زاده، رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در نشست خبری را در ادامه می‌خوانید:

*مردم به شایعه مهندسی انتخابات توجه نکنند
* پای صندوق بیایند و از نامزد مورد نظرشان حمایت کنند

* برخی نامزدها متوسل به رفتارهای مغایر از جمله برگزاری کارناوال‌ها در شهر شده‌اند که این رفتار منع قانونی دارد

* در نظر سنجی‌ها پزشکیان در صدر قرار دارد
* ما از رفتار خلاف قانون پرهیز می‌کنیم
* اگر اتفاق خلافی بیفتد من اعلام می‌کنم هیچ کدام ارتباطی به ما ندارد
* انتظار داریم نیروی انتظامی با کارناوالهایی که به اسم پزشکیان برگزار می‌شوند برخورد قانونی کند

* حمایت از نامزدها باید در چهارچوب قوانین باشد

* انتخابات باید با تبلیغات وسیع همراه باشد
* حامیان پزشکیان باید شهروندانی که تمایل به رأی دادن ندارند تشویق به رأی دادن کنند
* از اول گفتیم هر شهروند یک ستاد است
* الان می‌گوییم هر شهروند دو رأی دارد، یعنی یکی خودش و یکی را که تشویق به آمدن کند

* هر کسی ممکن است از نسل زد کسی را داشته باشد که دلخور باشد و نخواهد رأی بدهد، چنین فردی را مجاب کنند بیاید، اگر چنین کاری انجام شود ما از آنان به صورت مضاعف تشکر می‌کنیم

* ۸ تیر زمانی است که مردم با توجه به اینکه با تدبیر مسئولان فضای باز ایجاد شده و انتخابات کاملا جنبه رقابتی پیدا کرده و دو گروه عمده سیاسی نامزد دارند به پای صندوق رأی بیایند
* مردم و جوانان از این فرصت استفاده کنند تا با انتخاب نامزد اصلح، کشور را از مشکلات داخلی و خارجی عبور دهند

* ما برای مقابله با تحریم نیاز به نمایش قدرت داریم، رئیس‌جمهور با رأی بالا بهتر می‌تواند مذاکره کند

* هر رئیس‌جمهوری انتخاب شود، رئیس‌جمهور کسانی است که رأی داده‌اند و نداده اند

عبدالعلی زاده در پاسخ به سؤال ایلنا درباره اینکه ارزیابی او درباره عملکرد پزشکیان در مناظره چه بود گفت: ارزیابی من مثبت است. پرشکیان از فرصت استفاده کرد و شعارهای کلی دفاع از حق و پیروی از قانون را مطرح کرد و موفق شد. بعد از هر مناظره دیدیم در نظرسنجی‌ها پزشکیان چند پله بالاتر از بقیه رفتند و اکنون در رتبه نخست هستند.

دلیل این است که ایشان مردم را درک کرده‌اند. طبیعی است در کشوری که مشکل معیشتی حاد است وعده های نامزدها می‌تواند خوشایند باشد و تشویق می‌کند بعضی نامزدها در وعده دادن زیاده روی کنند. پرشکیان از ابتدا گفت وعده‌ای ندارم. برای هر موضوعی از متخصصان برای حل مشکل استفاده خواهم کرد. گفت من به قانون عمل می‌کنم و شعارم برای همه است. معتقد است ما شهروند درجه یک و دو نداریم. همه اقوام و اقشار و ادیان در برابر قانون یکسان هستند.

* مردم از تبعیض و تحریم رنج برده‌اند. اینکه پزشکیان می‌گوید با کشورهای دنیا رابطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد می‌کنیم، برای مردم جذابتر است و عامل موثری برای پیشتازی پزشکیان در نظرسنجی‌ها بوده است.

* ادب، اخلاق و خویشتن داری پزشکیان در مناظره‌ها نکته مهمی بود. او جواب نامزدها را با ادب داده است. مردم از نزاکت و ادب خوششان می‌آید.

* ما در ستاد فعالیت می‌کنیم، نه برای پست گرفتن

*من خودم را بازنشسته کرده‌ام، اما فکر کردیم باید برای رفع مشکلات کشور کمک کنیم
* متأسفانه کشور انبار مشکلات است که روی هم انباشته شده است، انباشت مشکلات کشور را فلج می‌کند.

* من از سال ۵۴ پزشکیان را می‌شناسم. می‌دانم که می‌تواند موانعی را که بر سر راهش وجود دارد تحمل کند. او پوستش کلفت است. امیدوارم همه با هم مشکلات، بحران عقب ماندگی کشور از تکنولوژی، بحران محیط زیست و… را حل کنیم.

* دولت پزشکیان دولت چهره های جدید خواهد بود

*اگر در مورد خاصی شایسته سالاری در مورد وزرای خاصی مشاهده شود ممکن است از وزیر قبلی هم استفاده کند

* پزشکیان همین الان که در میان مردم می‌رود می‌کوشد که مایه زحمت برای مردم در جمعیت‌ها نشود

* هر کدام از نامزدها رزومه خدمت به کشور دارند
* توهین به هواداران کاندیداها درست نیست
* دو قطبی شدن باید در محتوا، برنامه‌ها و وعده وعیدها رخ دهد، نه در برخورد با هواداران نامزدها

* مردم به محتوا رأی خواهند داد نه به شعارها

عبدالعلی زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ستاره صبح که پرسید: با توجه به اینکه امور کشور و حوزه فرهنگ همواره توسط مردان اداره شده در صورت پیروزی اقای پزشکیان آیا زنان نقش کلیدی در اداره امور دولت به ویژه حوزه فرهنگ خواهند داشت، گفت: پزشکیان کاملا مذهبی و تسلط به منابع دینی دارد. به معنای واقعی کلمه به ان اکرمکم عندالله اتقیکم اعتقاد دارد. در این قالب زن و مرد هر که باتقواتر باشد نزد خدا عزیز است.

پزشکیان اشاره کرده تقوا یعنی برنامه داشتن و مشاوره کردن، قطعا در حقوق شهروندی در قانون بین زن و مرد فرقی قائل نشده است.

تصور بر این است که جامعه در دولت پزشکیان تغییر فرهنگی بالایی خواهد کرد، در آن صورت ناترازی حقوق شهروندی بین زن و مرد دیده نخواهد شد. چه در هنر، شعر و نویسندگی. قطعا در سطح مدیریتی چه خرد و چه کلان نقش زنان مهم خواهد بود.

*مهم‌ترین رقیب پزشکیان قبلا قالیباف بود الان طبق نظرسنجی‌ها رقابت بین جلیلی و پزشکیان است .

* اینکه به مرحله دوم کشیده میشود یا نه به مردم مربوط می‌شود، اگر مردم ۵۱ درصد بیایند به دور دوم کشیده می‌شود، اما اگر مشارکت را به ۶۰ درصد برسانیم ما برنده ایم، چون قشر خاکستری اگر به میدان بیاد به پزشکیان رأی می‌دهد نه به رقیب، در واقع همان رقبا فشر خاکستری را درست کردند.

*الان نسبت به ۷۶ شرایط خیلی فرق کرده، آن زمان همه تلاش می‌کردند کف خیابان دیده شوند، الان فضای مجازی قدرت گرفته هر نامزدی تیم فضای مجازی قوی داشته باشد بهتر عمل می‌کند، فضای تبلیغاتی کنونی از انتخابات های گذشته وسیع‌تر است.

* الان از هر دو جناح کاندیدای مطلوب هست، اگر تعداد بیشتری نامزد اصلاح‌طلب تأیید می‌شد یخ قشر خاکستری. زودتر آب می‌شد. احساس می‌کنیم در دو سه روز آینده آب شدن یخ خاکستری‌ها سرعت بگیرد، البته ممکن است همه خاکستری‌ها نیایند، اما‌اگر مشارکت به ۶۰ درصد برسد ما برنده ایم.

این گزارش در حال تکمیل شدن است.