کد خبر : 623246 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۲۷ - 03:08
بپاخیزید، انحصار و انسداد را بشکنید

به قلم سردبیر

ملت دو راه پیش روی خود دارد. یا مثل چهار انتخابات قبل قهر کند و مشارکت نکند، در آن صورت «سالی که نکوست از بهارش پیداست» یعنی با نیامدن فرصت و امکان به کسانی داده می‌شود که عرضه اداره کشور را ندارند. همانهایی که نقش اصلی در خلق وضع موجود داشته‌اند. راه دیگر این است که مردم قهر را کنار بگذارند و به میدان بیایند و به مسعود پزشکیان که متفاوت با قالیباف، پورمحمدی، زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی است رأی دهند.

واقعیت این است که زندگی مردم پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و مجالس اصولگرا و دولت سیزدهم بدتر از قبل شد. اکنون فرصتی پیش‌آمده تا رأی‌دهندگان «شیوه حکمرانی» در قوه مجریه را که از ریل خارج شده به مسیر درست بازگردانند. این اتفاق مهم جز با مشارکت بالا و «نه» به اصولگرایان هزینه تراش، بی‌برنامه، شعاری و پوپولیست امکان پذیر نیست.

تجربه در ایران دیگر کشورها نشان می‌دهد که عدم مشارکت حاکمیت را وادار به تغییر(change) نمی‌کند؛ اما مشارکت بالا حاکمیت را وادار به اصلاح رویه‌های غلط و امتیاز دادن می‌کند. بنابراین توپ داشتن زندگی بهتر در زمین کسانی است که با صندوق رأی قهر کرده‌اند.

اکنون بر اساس آمارهای رسمی و نظر اقتصاددانان از هر سه ایرانی یک نفر فقیر است. یعنی 25 تا 30 میلیون ایرانی فقیر شده‌اند! علت این تراژدی نوع حکمرانی و تصمیم سازان و تصمیم گیران در قوه مقننه، مجریه و نهادهای دیگر و قهر مردم با صندوق رأی است.

بر اساس آمارهای رسمی به 48.8 درصد رسیده است. یعنی نزدیک به 50 درصد مردم دچار فلاکت در زندگی شده‌اند.

*تحریم‌ها در دوره حکمرانی اصولگراها نه‌تنها برداشته نشد یا کاهش پیدا نکرد، بلکه بیشتر شد. قرار بود یک‌میلیون مسکن هم در سال ساخته شود، تورم هم نصف نشد، برجام نیز احیا نشد، این وعده‌ها که عملی نشد بماند وضع بدتر هم شد. اکنون‌ «روزنه‌ای» گشوده شده و قرار است مسعود پزشکیان در صورت پیروزی، دولت تکنوکرات تشکیل دهد، کارها را به اهل‌فن بسپارد، در روابط خارجی سیاست تهاجمی هزینه‌ساز را کنار بگذارد و در روابط خارجی با شرق و غرب «توازن» برقرار کند و شاخ غول فساد را با اجرای عدالت بشکند. به نفع همه است که او را به پاستور بفرستیم نه یکی از پنج کاندیدای اصولگرا را که از یک جنس هستند و امتحانشان را در گذشته پس داده‌اند. مردم بدانند بارأی ندادن اوضاع تغییر نمی‌کند؛ اما بارأی هدفمند و هجومی شرایط به نفع ملت تغییر می‌کند. از فرصت پیش آمده استفاده کنید، بیایید و انحصار و انسداد را بشکنید و آینده و فردای بهتر را برای خود و دیگران رقم بزنید.