کد خبر : 622889 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۸ - 02:20
رقابت خودی‌ها بر سر کرسی ریاست از آنجا که انتخابات مجلس یازدهم رقابتی نبود یعنی خودی‌ها با هم رقابت می‌کردند در انتخاب هیات رییسه مجلس و رییس مجلس دوازدهم قرار است خودی‌ها با هم رقابت کنند.

گروه سیاسی: مجلس دوازدهم روز گذشته با پیام رهبر انقلاب آغاز به کارکرد. آرای 290 نفر از نمایندگان این مجلس به ویژه در شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرمانشاه، اراک، ساری، رشت، قم، همدان و اهواز نسبت به ادوار گذشته پایین بود. برای نمونه شهر تهران نزدیک به 8 میلیون واجد شرایط رأی دادن داشت، اما نفر اول آن سید محمود نبویان، عضو جبهه پایداری حدود 600 هزار رأی، محمدباقر قالیباف 450 هزار رأی، منوچهر متکی 400 هزار رأی کسب کردند. همچنین مجتبی ذوالنوری 150 هزار رأی در شهر قم به دست آورد. نمایندگان راه یافته از تهران به مجلس کمتر از 8 درصد آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند. قرار است از بین محمد باقر قالیباف، منوچهر متکی و مجتبی ذوالنوری که کاندیدای ریاست مجلس شده‌اند یکی انتخاب شود. این در شرایطی است که جایگاه مجلس از چشم مردم افتاده و بدتر اینکه قالیباف، ذوالنوری و همفکرانشان حاضر نیستند درباره مصوبه هسته‌ای 18 آذر 1399 که به گفته حسن روحانی، محمدجواد ظریف و مرحوم حسین امیر عبداللهیان این مصوبه مانع احیای برجام شد و تاوان آن را ملت پرداختند و خواهند پرداخت، پاسخ‌گو باشند. ای کاش این آقایان قبل از اینکه کاندیدای مجلس یا ریاست مجلس می‌شدند درباره آنچه در مجلس یازدهم انجام داده‌اند با مردم سخن می‌گفتند. قالیباف و ذوالنوری توضیح دهند که مجلس یازدهم چه گلی بر سر ملت زد که حال این دو می‌خواهند با تکیه بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم دوباره گل بر سر مردم بزنند؟ این آقایان و همفکرانشان در مجلس یازدهم در کنار دولت در حذف ارز 4200 تومانی که برای کالاهای اساسی بود نقش داشتند. این سیاست باعث شد تا قیمت همه کالاها به ویژه کالاهای ضروری و اساسی از سال 1400 تاکنون بیش از دو برابر افزایش پیدا کند، ارزش پول ملی نصف شد و تورم و گرانی به جان مردم افتاد. آیا نباید به این تراژدی پاسخ داده شود؟
از آنجا که انتخابات مجلس یازدهم رقابتی نبود یعنی خودی‌ها با هم رقابت می‌کردند در انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رئیس مجلس دوازدهم قرار است خودی‌ها با هم رقابت کنند. وقتی چنین است فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس مجلس شود، چون همه همفکر هستند.