کد خبر : 622692 تاریخ : ۱۴۰۳/۲/۲۹ - 13:29
خرید تضمینی۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت حدود ۴۷ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان خبر داد و گفت: کشاورزان تا کنون ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند.

کبری توکلی با اشاره به کاهش قابل توجه میزان برداشت گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری، گفت: به علت بارش‌های نامطلوب باران در پاییز و زمستان گذشته، بیشتر گندم دیم کشاورزان استان به ثمر ننشست و اکنون قابل برداشت نیست.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۱۴۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر تحت کشت گندم دیم قرار گرفت که به علت تداوم خشکسالی بیشتر آنها از بین رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خوشبختانه در سال زراعی جاری همه اراضی تحت پوشش کشت گندم، بیمه محصولات کشاورزی شدند و محصولات خسارت دیده بر اساس شیوه‌نامه نوع طرح بیمه‌ای به آنها غرامت پرداخت می‌شود.

وی از برداشت گندم در اراضی استان بوشهر با مشارکت بیش از ۳۲۰ کمباین خبر داد و اضافه کرد: تا کنون محصول گندم از سطح ۱۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی تحت پوشش گندم آبی و ۸ هزار هکتار اراضی دیم برداشت شده است.

توکلی گفت: در مجموع تا کنون ۴۶ هزار و ۹۸۰ تن محصول گندم از اراضی استان بوشهر برداشت شده که ۶ هزار و ۹۸۰ تن آن بذر گندم است.

وی بیان کرد: از مجموع گندم برداشت شده کشاورزان ۴۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل مراکز خرید و انبار‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر داده‌اند.