کد خبر : 612719 تاریخ : ۱۴۰۳/۲/۲۴ - 01:38
حسین انصاری راد، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس ششم؛ تفکری که حق مردم را نادیده می‌گیرد خسارت بار است تفکری که مدت‌ها است در کشور و به ویژه در مجلس گسترش پیدا کرده به ایده و تفکر آقای مصباح نزدیک است.

آقای مصباح اعتقادی به رأی و جمهوریت نداشت و به انتخاب مردم هم معتقد نبود. ایشان اعتقادی نداشت که آرا مردم ولی فقیه را انتخاب می‌کند او با صراحت نقش مردم در حاکمیت را رد می‌کرد.

ایشان حق انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس را از آن مردم نمی‌دانست و حتی بر این عقیده بود که رئیس‌جمهور توسط ولی فقیه انتخابش تفویض می‌شود ایشان می‌گفت: "حالا ولی فقیه مصلحت دیده، انتخاباتی هم باشد." این عبارت عین کلام آقای مصباح است.

در تفکر ایشان جایگاهی به عنوان مردم، حق مردم، انتخاب مردم، مطالبه مردم و به طور کلی جامعه مدنی وجود نداشت.

او می‌گفت: "نمی‌شود قوانین را به هوس‌های مردم سپرد." آرای مردم را به هوس‌های مردم تعبیر می‌کرد.

امروز کسانی به عنوان شاگردان ایشان و حاملین آن تفکر در ارکان مختلف حاکمیت حضور دارند. در انتخابات مرحله اول و دوم مجلس و دوره قبل این افراد به مجلس راه یافتند.

درحالیکه که جمهوریت نظام امکان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را فراهم می‌آورد. صاحبان این تفکر با طراحی و مهندسی انتخابات مشارکت مردم را به حداقل می‌رسانند.

انتخابات حداقل به آرا 50 درصد رأی دهندگان نیاز دارد. بعد از انقلاب به همین صورت بود و انتخابات در جمهوری اسلامی مورد استقبال بود. انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد 1376 و انتخابات 1396 از افتخارات جمهوری اسلامی است. انتخابات در ایران تجربه مشارکت بیش از 70 و 80 درصدی را ثبت کرده است.

امروز درصد مشارکت پایین است چون انتخابات آزاد و رقابتی نیست و انتخابات مهندسی شده، سازمان دهی و به نفع یک جریان خاص است.

شورای نگهبان هر کسی را که با تفکر آقای جنتی و هم نظران ایشان هم سو نیست رد صلاحیت می‌کند. از این رو می‌بینیم شاگردان مکتب آقای مصباح در مجلس جولان می‌دهند که مردم محوری در نگاه آنان جایگاهی ندارد.

چنین مجلسی نمی‌تواند مصالح عمومی و ملی را تحقق ببخشد. تلاش مجلس برای مقابله با مردم در موضوع حجاب برآیند حضور این نگاه در مجلس است. این طیف به خاطر مبنای فکری خود هر معرکه‌ای را به پا می‌کند و با فرزندان مملکت رفتار بد دارند. این نگاه از هیچ حادثه‌ای عبرت نگرفته است به همین دلیل باز هم می‌تواند وضعیت نامطلوب برای کشور ایجاد کند. زیرا تحرک و فعالیت اش بر ضد خواسته و نظر اکثریت است.

آقای بانکی پور نماینده این نگاه در مجلس کدام طرح را بنا بر خواسته ملت تدوین کرده است؟! مقابل خواست و اراده مردم ایستاده است. متأسفانه این گروه هر کاری می‌کند به نام اسلام است ولی به ضرر دین خدا تمام می‌شود زیرا در هر اقدامی عنصر مهم "حق مردم در حاکمیت" نادیده گرفته می‌شود.