کد خبر : 539470 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۱۰ - 20:13
نقره داغ اصفهانی ها در آسیا سپاهان ۳برصفر مقابل الاتحاد بازنده و ۲۰۰هزاردلار جریمه! کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعداز بررسی پرونده لغو بازی سپاهان مقابل الاتحاد عربستان، حکمی شوک‌آور و سنگین علیه طرف ایرانی صادر شد.

سرانجام دو هفته بعد از زمان وعده داده شده از سوی دبیرکل ای اف سی، و بعداز مذاکره وزرای خارجه ایران و عربستان و سپس تماس های مهدی تاج با یاسر المسحل همتای سعودی در فدراسیون این کشور، دقایقی پیش متن حکم کنفدراسیون قاره صادر شد.

به این ترتیب رکن قضایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی بسیار جنجالی که البته تابناک یک روز بعداز واقعه آن‌را حدس زده بود، نتیجه بازی را سه بر صفر به سود تیم مهمان یعنی الاتحاد اعلام کرد.

در ادامه این رای شگفت آور، باشگاه سپاهان از میزبانی سه مسابقه محروم شد و ۲۰۰ هزار دلار هم باید جریمه به این تشکیلات بپردازد!

قطعا بعداز محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان که باید دقیقا توضیح دهد که چه اتفاقی در نقش جهان و جلسات قبل از بازی افتاده است، این مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است که حتی اصفهانی بودنش هم باعث نشد کمی از جایگاه نایب‌رییسی‌اش استفاده کند و با فشار به مقامات ارشد ای‌اف‌سی مانع این برخورد شدید با تیم محبوب همشهری هایش شود.

احتمالا مهدی تاج بار دیگر برای مدتی از انظار و دسترس پاسخگویی خارج خواهد شد و یا با ادبیات قلدر مآبانه خاص خودش، به خبرنگاران و هواداران پرسشگر و مطالبه‌گر می‌تازد.

چنین شکست سیاسی که بعداز تماس های مستقیم حسین امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عربستان حاصل شده، بهیچ عنوان قابل هضم نیست.