کد خبر : 528902 تاریخ : ۱۴۰۲/۷/۱۲ - 02:03
روزنامه جوان: بدون حاج‌قاسم وارد هیچ‌بازی‌ای نمی‌شویم روزنامه جوان در تیر عکس یک خود نوشت: بدون حاج‌قاسم وارد هیچ‌بازی‌ای نمی‌شویم.

جوان در ادامه نوشت: معلوم شد که خیلی زود به طرف عربستانی راه داده‌ایم؛ وقتی روابط بین دو کشور برقرار می‌شود، یعنی مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حل و فصل شده، اما وقتی یک طرف هنوز به دنبال بهانه‌جویی است، یعنی اینکه هنوز روابط شکرآب است و طرف دیگر شاید خیلی زود عقب‌نشینی کرده و میدان را برای تاخت و تاز طرف دیگر باز گذاشته است. چند ماه پیش وقتی در آستانه مذاکرات ایران و عربستان، طرف عربستانی به وجود تصویر سردار سلیمانی قهرمان ملی ایران در محل مذاکرات عیب و ایراد گرفت و ما کوتاه آمدیم باید منتظر اتفاقات دوشنبه شب در اصفهان و رجزخوانی‌های عربستانی‌ها و ای‌اف‌سی می‌بودیم. آن روز اگر کوتاه نمی‌آمدیم، امروز کاسه چه کنم، چه کنم به دستمان نمی‌گرفتیم. سردار سلیمانی، قهرمان ملی ماست، در این هیچ تردیدی نیست. این رسم تمام دنیاست که قهرمانان ملی خود را اینگونه ارج نهند، حالا اگر این قهرمان ملی کاری کرده که سیاست‌های مداخله‌جویانه و تروریستی حکام آل‌سعود در منطقه با شکست روبه‌رو شده و آن‌ها چشم دیدن حتی تصویر و سردیس او را ندارند، مشکل خودشان است. حاج قاسم سلیمانی نماد عزت و افتخار ایران و ایرانی و قهرمان ملی ماست درست مثل میرزا کوچک‌خان، مثل امیرکبیر، مثل رئیسعلی دلواری، مدرس و مثل ده‌ها قهرمان دیگر که ایران و ایرانی با افتخار نامشان را می‌برد و به احترام و بزرگداشت‌شان تمام‌قد می‌ایستد. بنابراین کوتاه آمدن در این مورد اصلاً چیزی نیست که بتوان آن را تحمل کرد، چون قرار نیست به‌خاطر خوشامد دیگران اسطوره‌های فراموش نشدنی و قهرمانان ملی خود را از یاد ببریم. ما پای قهرمان کشورمان ایستاده‌ایم و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید با لحاظ کردن این مسئله حکم نهایی خود را به سود نماینده ایران صادر کند.
اقدام عربستانی‌ها و ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در عدم برگزاری مسابقه سپاهان و الاتحاد کاملاً غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود، چراکه بازیکنان تیم الاتحاد یک‌شنبه در کمال احترام وارد ایران شدند و در همین ورزشگاه تمرین کردند و نماینده ای‌اف‌سی هم ورزشگاه را کاملاً کنترل کرده بود. روز گذشته نیز تندیس سردار قاسم سلیمانی از قهرمانان ملی کشورمان در ورزشگاه وجود داشت و حدود چهار سال است که در نقش جهان دیده می‌شود. باز هم تأکید می‌کنیم، بازیکنان الاتحاد بدون هیچ مسئله‌ای در آنجا تمرین کردند. در نشست خبری هم حتی سرمربیان پرتغالی دو تیم به خوبی و گرمی با یکدیگر دیداری کوتاه داشتند و سرمربی پرتغالی الاتحاد از میزبانی کشور ایران و باشگاه سپاهان تقدیر کرد.
باشگاه الاتحاد دیروز با صدور بیانه‌ای کوتاه تقریباً همه چیز را به گردن ناظر بازی انداخت و اعلام کرد علت لغو مسابقه تصمیم ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و به همین دلیل آن‌ها اجازه خروج از ورزشگاه را داشتند. در این بیانیه آمده است که الاتحاد حقوق باشگاه را به‌طور کامل از طریق ای‌اف‌سی پیگیری خواهد کرد.
اما در این میان واکنش خبرنگاران و افراد نزدیک به باشگاه الاتحاد هم جالب توجه است. آن‌ها در مطالب و توئیت‌های خود علت انصراف نماینده سعودی را وجود تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان عنوان کردند. این ادعای عجیب در حالی مطرح شد که در تمرین روز قبل الاتحاد در همین ورزشگاه تندیس وجود داشت و مسئولان تیم میهمان واکنشی هم به آن نداشتند. از سوی دیگر ورزشگاه نقش جهان با همین شرایط مورد تأیید ناظران و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته بود. موضوعی که در بیانیه باشگاه سپاهان به آن اشاره شده است: «ورزشگاه نقش‌جهان بار‌ها و بار‌ها از سوی ناظران ای‌اف‌سی، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تأیید آن‌ها قرار گرفته است، حتی در آخرین بازدید ناظران ای‌اف‌سی پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تأیید آن‌ها رسید.»
به زودی رأی ای‌اف‌سی اعلام خواهد شد، اما روشن است که ملت ایران برنده رویداد اصفهان بوده‌اند، چون پای تجلیل از قهرمان ملی خود ایستادند.