کد خبر : 518443 تاریخ : ۱۴۰۲/۶/۲۰ - 12:29
کلاهبرداری با مسکن ۲۵ متری! مسکن ۲۵ متری در حالی در صدر اخبار قرار گرفته است که یک منبع آگاه می‌گوید این موضوع صرفا یک کلاهبرداری است و ارتباطی با دولت ندارد.

«رونمایی از مسکن ۲۵ متری» خبری است که در روزهای اخیر در رسانه‌ها دست به دست می‌شود، بر اساس این خبر پروژه ساخت ۱۸۰۰ میکروآپارتمان ۲۵ متری قرار است به‌زودی توسط یک مجموعه تعاونی انبوه‌ساز در منطقه ۱۹ تهران کلنگ زده شود و بنا به گفته مدیر این طرح قیمت واحدها با تجهیزات کامل کمتر از یک میلیارد تومان است که به صورت مبله و اثاثیه اولیه زندگی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های رسمی کشور از ساخت مسکن اقتصادی در پایتخت خبر داده و گفته است این ایده پس از انجام مطالعات ۲.۵ ساله، قرار است در منطقه ۱۹ شهرداری تهران و در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع اجرایی شود.

بر این اساس قرار است ۱۸۰۰ واحد با مساحت ۲۵ تا ۳۵ متر در این زمین ساخته شود و به گفته مسئولان این طرح این واحدها دارای نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس حمام و دستشویی، پارکینگ و انباری به صورت دلخواه، مبلمان متناسب با سایز واحد و اثاثیه کامل منزل است. سالن‌های پذیرایی اشتراکی که ساکنان به صورت زمانی می‌توانند از آن استفاده کنند، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و رستوران از جمله امکانات رفاهی این پروژه محسوب می‌شود.

همچنین اعلام شده است که متقاضیان در قالب پروژه تعاونی عمرانی مسکن در این طرح مشارکت می‌کنند، واحدها با سرمایه آنها ساخته و با قیمت تمام شده تحویل داده می‌شود. مدت زمان اجرای طرح بین دو تا سه سال خواهد بود و تأخیر نخواهیم داشت، چرا که با توجه به ماهیت تعاونی عمرانی در صورتی که خدای نکرده متقاضیان به تعهدات مالی خود عمل نکنند، امکان حذف و جایگزینی آنها وجود دارد تا پروژه متوقف نشود.

یک منبع آگاه در این رابطه به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: رسانه‌ها در حال دامن زدن به این خبر هستند و این در حالی است که فردی که این خبر را اعلام کرده است به دنبال سوءاستفاده است، ساخت این مسکن‌ها برنامه دولت نیست و انتشار این اخبار کمک به فردی است که این موضوع را مطرح کرده است.

وی اضافه می‌کند: یک شرکت تعاونی می‌خواهد از این طریق کلاهبرداری کند، این موضوع تکذیب شده است و دولت چنین برنامه‌ای ندارد، کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند به دنبال سوءاستفاده و کلاهبرداری از مردم هستند که پس از ثبت‌نام و دریافت پول، متواری شوند.

این منبع آگاه تاکید می‌کند: فردی که خود را متولی ساخت این مسکن‌ها معرفی کرده است در مراجع قضائی پرونده دارد و پیش از این در عملکرد این تعاونی مسکن مشکلاتی وجود داشته که منجر به شکایت مردم شده است، این تعاونی ارتباطی با دولت ندارد و یک مجموعه خصوصی است که با اسم مجموعه تعاونی فعالیت می‌کند و مردم نباید تصور کنند این شرکت دولتی است.