کد خبر : 517102 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۲۰ - 16:56
انتقاد زلنسکی از به تأخیرانداختن عضویت اوکراین در ناتو زلنسکی در توییتر خود نوشت: به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای دعوت اوکراین به ناتو یا عضویت آن در ائتلاف وجود ندارد. "بلاتکلیفی یک ضعف است."

به گزارش ستاره صبح آنلاین به نقل از دیلی میل: رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه به آنچه که خودداری ناتو از ارائه جدول زمانی به کشورش برای پیوستن به این ائتلاف نظامی «پوچ» خواند، انتقاد کرد. 

ولودیمیر زلنسکی در توییتر نوشت که "سیگنال هایی" دریافت کرده است که بیانیه ای که از نشست ناتو در ویلنیوس می آید، پس از پایان جنگ وعده عضویت اوکراین را نمی دهد. 

زلنسکی درباره بیانیه ای که رهبران ناتو در حال حاضر در حال مذاکره هستند، گفت: این فرمول فقط به دعوت اشاره دارد، نه به الحاق اوکراین. 

زلنسکی همچنین شکایت کرد که بیانیه ای که توسط رهبران ناتو تهیه می شود به "شرایط" نه تنها برای عضویت اوکراین در ناتو بلکه صرفاً برای دعوت از این کشور برای عضویت اشاره دارد. 

او گفت: «به نظر می‌رسد هیچ آمادگی برای دعوت اوکراین به ناتو یا عضویت آن در ائتلاف وجود ندارد». 

طبق گزارش ها، متحدان ناتو در تلاش برای دستیابی به سازش هستند. آن‌ها می‌خواهند سیگنال واضحی به کیف بفرستند که می‌تواند به ائتلاف نظامی بپیوندد، اما در میان برخی - مانند واشنگتن و برلین - نسبت به ارائه عضویت تضمین شده بی‌میلی وجود دارد.

کرملین قبلاً به ناتو درباره پیامدهای "بسیار منفی" برای امنیت اروپا در صورت پیوستن اوکراین به آن هشدار داده است. 

ولادیمیر پوتین از این چشم انداز به عنوان توجیهی برای آغاز تهاجم خود استفاده کرده بود.