کد خبر : 516579 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲۹ - 16:32
ادامه نوسانات اونس جهانی طلا قیمت اونس جهانی طلا همچنان بین بازه 1920 تا 1960 دلار محدود شده است.

به گزارش ستاره صبح آنلاین قیمت طلا دوشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا بازارها در این هفته منتظر یک سری سخنرانی از مقامات فدرال رزرو و شهادت رئیس فدرال هستند تا نشانه های بیشتری در مورد سیاست پولی بدست بیاورند.

انتظار می‌رود حجم معاملات در بازارهای فلزات در روز دوشنبه به دلیل تعطیلات بازار ایالات متحده کاهش یابد، در حالی که انتظار می‌رود شاهد شهادت مقامات فدرال رزرو، به ویژه رئیس جروم پاول در اواخر این هفته، نیز نوسانات را در بازار ها زیاد کند.

قیمت طلا همچنان محدود است 

هر اونس طلا در 1957.88 دلار ثابت بود، در حالی کهمعاملات آتی طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1971.20 دلار در هر اونس رسید.

در بحبوحه نشانه های متفاوت در مسیر سیاست پولی ایالات متحده، که تا حد زیادی مسیر طلا را مشخص میکند هر دوی این قراردادها در محدوده معاملاتی مشخصی که در ماه گذشته دیده شده بودند نوسان می کنند .

 فدرال رزرو هفته گذشته چرخه افزایش نرخ بهره خود را برای اولین بار در بیش از یک سال متوقف کرد اما این بانک همچنان نسبت به احتمال حداقل دو افزایش دیگر در سال جاری هشدار داد و چشم انداز بهبود قیمت طلا را کم رنگ کرد.

نرخ های بهره بالاتر با بالا بردن هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده بر قیمت طلا تاثیر می گذارد.

با توجه به اینکه نرخ تورم هنوز بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی بانک مرکزی است، اکنون بازارها افزایش 25 واحدی توسط فدرال رزرو در ماه جولای قیمت گذاری می کنند.

انتظار می رود که شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه در مقابل کنگره، سرنخ های بیشتری را در مورد سیاست های پولی ارائه کند، در حالی که چندین مقام دیگر فدرال رزرو نیز قرار است در طول هفته سخنرانی کنند.