کد خبر : 516554 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲۸ - 17:08
علی مطهری در مراسم رونمایی از کتاب حسین علایی: جامعه باید بداند در کنار سردار سلیمانی سرداران بزرگ دیگری هم داشتیم علی مطهری در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات حسین علایی گفت: جوانان کشور اطلاعات درستی از قبل و بعد انقلاب ندارند و اگر بدانند چه زحمتی برای انقلاب کشیده شده آن را رها نمی‌کنند.

به گزارش ستاره صبح آنلاین علی مطهری در ابتدا این آئین رونمایی گفت: جوانان از انقلاب و بعد از انقلاب اطلاعات درستی ندارند؛ اگر بفهمند برای انقلاب چه زحمتی کشیده شده است انقلاب را رها نخواهند کرد. پس با همه این تفاسیر روشن می‌شود که تاریخ شفاهی به خصوص برای جوانان چه قدر اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در دانشگاه فنی تبریز با دکتر حسین علایی آشنا شدم. دکتر از همان ابتدا فکر سالم و بدون انحرافی داشتند. در آن زمان خیلی‌ها به مجاهدین خلق و کمونیست‌ها گرایش داشتند اما دکتر علایی چنین نبودند. حسین علایی شجاع بود. در زمان انقلاب و نهضت حوادث دانشگاه را رهبری می‌کردند و بارها بازداشت شدند. علایی در کتاب آورده زمانی به ارومیه می‌رود و در سپاه آنجا عکس شهید مطهری را روی دیوار نمی‌بیند و سوال می‌کند چرا عکس مطهری نیست؟ آنها پاسخ می‌دهند که چون شهید مطهری در کتاب نهضت‌های اسلامی از شریعتمداری به عنوان مرجع نام برده است که علایی با آنها در این رابطه بحث می‌کند و آنها را قانع می‌کند که عکس مطهری را هم به دیوار بزنند.

مطهری در پایان گفت: به نظرم بهتر است پیش از شهادت بزرگان نظامی آنها را بزرگ بداریم خیلی بهتر از این است که وقتی به شهادت برسند از آنها یاد کنیم. جامعه باید بداند در کنار سردار سلیمانی سرداران بزرگ دیگری هم داشتیم.