کد خبر : 516076 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۵ - 16:27
پیام اسطوره پورتو به مهدی طارمی روزنامه اوژوگو پرتغال به سراغ اسطوره پورتو رفته و درخصوص طارمی و آمار گلزنی او صحبت کرده است. ژاردل ابراز امیدواری کرده که مهاجم ایرانی بتواند رکورد او را بشکند و البته اینکه مهدی سال‌های زیادی را در پورتو بگذارند.

به گزارش ستاره صبح آنلاین مهدی طارمی برای رسیدن به تاج و تخت ماریو ژاردل، 89 گل دیگر فاصله دارد. در این میان، هنوز جکسون مارتینز وجود دارد. با این حال، برنده 5 چکمه طلایی فوتبال پرتغالی از استعدادهای مهاجم ایرانی تمجید می‌کند.

در سومین فصل حضور در پورتو، طارمی نمایش خیره کننده‌ای داشت و برای نخستین بار با لباس اژدها، پوکر کرد. یک شب تاریخی، که به او اجازه داد تا به آستانه 30 گل زده در یک فصل برسد، چیزی که هرگز برای این ایرانی رخ نداده بود. مهدی به 79 گل برای پورتو رسید و هالک (77 گل زده) را جا گذاشت و به رتبه سوم بهترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه رسید.

او 13 گل با نفر دوم، یعنی جکسون مارتینز، فاصله دارد که 92 بار برای پورتو گلزنی کرده است. ماریو ژاردل که آمار حیرت‌انگیز 168 گل زده در 175 مسابقه را برای اژدها به ثبت رسانده، آخرین بازیکن پورتو است که موفق به ثبت پوکر شده بود، در سال 1999 و بازی برابر بیرامار.