کد خبر : 506024 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۲ - 10:09
قدرت علی حشمتیان، نماینده پیشین مجلس: قالیباف عوض نشده؛ به خاطر انتخابات می‌خواهد رای مستقلین و اعتدالیون را داشته باشد قدرتعلی حشمتیان گفت: با اطمینان عرض می کنم که تفکر آقای قالیباف عوض نشده و ایشان همچنان اصولگرا است و در ایام نزدیک به انتخابات می خواهد رای مستقلین و اعتدالیون مجلس را نیز داشته باشد.

قدرت علی حشمتیان، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با روزنامه ستاره صبح تغییر رویکرد محمدباقر قالیباف، رییس مجلس را ریشه‌یابی کرده است. 

به گزارش ستاره صبح، بخش‌های مهم اظهارات این فعال سیاسی را در ادامه می‌خوانید: 

 

* اظهار نظر هایی که از زبان برخی از نمایندگان مجلس یا رییس مجلس شنیده می شود نشان دهنده حضور تفکر اصلاح طلبانه و اعتدالی در مجلس است.

*مجلس یازدهم در سال پایانی تحت تاثیر نگاه اصلاح طلبانه و اعتدالگرایانه است.


*نمایندگان مجلس یازدهم با میزان رای حداقلی از سوی طیف خاصی از جامعه وارد مجلس شده اند. مسائلی که در کشور وجود دارد از پایگاه رای آن ها کاسته است. امروز مساله مشارکت مردم در انتخابات پیش رو مساله ای جدی و حیاتی است.


*آقای قالیباف به عنوان نماینده جریان اصولگرا و انقلابی وارد مجلس شدند، ولی امروز می بینیم که با اعتدالیون مجلس نشست و برخاست دارند و از آرا و نظرات آن ها استفاده می کنند. به نظر من تفکر آقای قالیباف عوض نشده است. ایشان اصولگرایی معتدل هستند که سعی می کند در میانه بایستد و هم اصولگرایان انقلابی را در کنار خود داشته باشد و هم خود را به دیدگاه های اصولگرایان اعتدالی نزدیک کند.


*آنچه امروز در سخنان رییس مجلس شنیده می شود، نظرات و تفکرات جدید وی است که با هدف ریاست مجلس در سال چهارم هم می تواند باشد. در فضای انتخابات این چرخش ها طبیعی است. از این رو با اطمینان عرض می کنم که تفکر آقای قالیباف عوض نشده و ایشان همچنان اصولگرا است و در ایام نزدیک به انتخابات می خواهد رای مستقلین و اعتدالیون مجلس را نیز داشته باشد.

* قالیباف به خوبی می دانند که عملکرد دولت و مجلس مورد قبول مردم نیست. ایشان در صحبت های خود به مواردی اشاره کرده اند که حرف دل مردم است. برای جلب اعتماد مردم باید به خواست آن‌ها توجه شود.


*قرار گرفتن در سمت مردم باید دائمی باشد چون مردم فرق خدمت و حرف را به خوبی متوجه می شوند و دیگر نطق های تبلیغاتی انتخابات را جدی نمی گیرند.