کد خبر : 485922 تاریخ : ۱۴۰۲/۲/۲۷ - 12:13
نمایشگاه شیرین اتحادیه در گالری ویستا گروه فرهنگ و هنر: نمایشگاه انفرادی آثار شیرین اتحادیه با عنوان «صدای بیابان – نجوای گل‌ها» برگزار می‌شود. به گزارش ستاره صبح آنلاین، این نمایشگاه که شامل آثار اتحادیه در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ است، از ۲۹ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد در گالری ویستا برپا خواهد بود. افتتاحیه ساعت ۴ تا ۸ عصر و ساعت بازدید نمایشگاه ۴ تا ۷ عصر به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱۱ خواهد بود. گالری ویستا روزهای شنبه تعطیل است.

به گزارش ستاره صبح آنلاین پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا درباره نمایشگاه شیرین اتحادیه به خبرنگار ما گفت:‌ «تعدادی از آثار خانم اتحادیه که در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند به تازگی خلق شده‌اند و برای اولین بار در گالری ویستا در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.»

بهنام کامرانی درباره نمایشگاه «صدای بیابان ، نجوای گل ها» نوشته است: «ایستادن روبروی چشم اندازی که جوهره ی طبیعت ایران را در خود جای داده . طبیعتی تفته و کوه هایی که در کوهپایه به واحه ای سبز می رسد . در آن آبادی ها باغی در جریان چشمه یا رودی آباد جای گرفته است . درون باغ ، گیاهان و گل ها هر مسافر  از راه رسیده را به آسایش دعوت می کنند

نقاشی های دوره ی اخیر شیرین اتحادیه تکیه بر این دو موضوع بنیادین طبیعت ایران دارند : کوهپایه ها و گل ها . یکی دورنما و دیگری نمای نزدیک . هنرمند با نمودِ بیانگر ابزارهای نقاشی که به شکلی حماسی و حسی به کار می رود به سراغ این موضوعات رفته . گل ها ترکیب بندی های غیر منتظره و ارگانیک دارند حال آنکه دشت ها استقرار و لایه لایه بودن رنگ ها و خاک را نشان می دهند . شیرین اتحادیه تجربه ی سرزمینی اش را در نقاشی ها،  با موسیقی و لامسه و حرکات دست می آفریند و شاید به همین دلیل بیننده نیز تجربه ای عمیق تر با آنها دارد . نقاشی های او به ذهن می مانند و تاثیر می گذارند»

شیرین اتحادیه نقاش متولد ۱۳۲۵، تهران در مدرسه لوور رشته تاریخ طراحی و هنر ۱۳۶۲ تحصیل کرده و دیپلم طراحی و معماری داخلی از پلی تکنیک ثاوث بانک لندن ۱۳۵۲ و کارشناسی خود را از جامعه هنرمندان و طراحان صنعتی لندن دریافت کرده است.

او کتابفروشی کتاب آزاد را در  ۱۳۵۸ و نگارخانه آزاد را در ۱۳۹۳ تاسیس کرد.. آثار اتحادیه در حوزه انتزاعی و گاهی به سمت فیگوراتیو سوق پیدا می کند و باز به طراحی برمی گردد. برای او پرتره همواره موازی با کار طبیعت بی جان و نقاشی های انتزاعی است. او معتقد است که باید آزادانه برخورد کرد تا خلاقیت به وجود آید و تلاش می کند برای درک مختصری از جهان هستی .