کد خبر : 40896 تاریخ : ۱۳۹۸/۶/۳۰ - 23:05
گزارش ستاره صبح از هجمه‌های تازه علیه یک نماینده شجاع مجلس سلحشوری: اگر مجلس در رأس امور بود باید با صداوسیما برخورد می‌شد اشاره: پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران چند روزی است که مورد اتهام جریان راست و رسانه‌های این جریان قرارگرفته است؛ اتهاماتی که البته پایه و اساس ندارند. ماجرا ازآنجا آغاز شد که یکی از رسانه‌های جریان اصولگرا در کشور، یعنی باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما در اقدامی غیراخلاقی شایعه سرکردگی باند ماساژ مختلط در تهران توسط برادرزاده پروانه سلحشوری را که در فضای مجازی توسط اکانت‌های عموماً جعلی به‌آن دامن زده شد، بازنشر و اذهان عمومی را نسبت به پروانه سلحشوری دچار تشویش کرد. پس‌ازآن محمدمهدی زاهدی و سید ناصر موسوی لارگانی دو نماینده مجلس در هم‌رسانی این شایعه مشارکت کردند. شایعه‌ای که سلحشوری در واکنش به آن نوشت: «دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است.» اما پرسش اینجاست که دلیل این هجمه‌ها چیست؟ پروانه سلحشوری چندی پیش و در پی حادثه تلخ خودسوزی «سحر خدایاری» به حمایت از او برخاسته بود و پیش از آن نیز یکی از پیش‌قراولان طرح کودک همسری و مخالفت با ازدواج در سنین پایین بود. وی همچنین در مصاحبه‌های متعددی پشت پرده طرح شفافیت آراء را حربه‌ای برای رد صلاحیت نمایندگان می‌داند؛ همان موضوعی که علیرضا پناهیان آن را دستاویزی برای حمله به مجلس قرار داد. سلحشوری در یک گفت‌وگو نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده است. گزارش پیش رو که توسط مصطفا صباغ، روزنامه‌نگار تدوین‌شده به این موضوع می‌پردازد.

ستاره صبح-

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان، گفت: «اولین بار طرح شفافیت آراء نمایندگان توسط دکتر فتحی عضو فراکسیون امید نوشته شد و ما ۳۸ نماینده بودیم که آن را امضا کردیم. بعد از مدتی آقای حاجی دلیگانی شروع کرد به چرخاندن همان طرح ما برای شفافیت آراء نمایندگان. فکر می‌کنم حدود ۱۶۰ امضا هم جمع شد و اتفاقاً به‌واسطه اینکه فوریت داشت طرح زود به صحن مجلس آمد، اما وقتی در مورد این طرح رأی‌گیری شد از ۱۶۰ نفر نماینده تنها ۵۹ نفر رأی موافق دادند و مابقی رأی ندادند. اساساً عده‌ای این موضوع را چوبی کرده‌اند که بالای سر نمایندگان به‌ویژه نمایندگان لیست امید بگیرند... اگر راست می‌گویند زیر توییت‌هایی که مربوط به هم‌فکران خودشان هم هست بر شفافیت آرا نمایندگان تأکید کنند.»

حربه‌ای برای رد صلاحیت
نماینده مردم تهران تأکید کرد: «من خواهان جدی شفافیت آرا هستم، اما همکاری که نیاز به تأیید صلاحیت دارد و بعد می‌آید اولویت و فوریت کودک همسری را تأیید می‌کند، اگر رای‌اش آشکار شود، غیرممکن است که یک‌بار دیگر رأی بدهد؛ چون می‌گوید من دیگر تأیید صلاحیت نمی‌شوم. در حال حاضر این موضوع حربه‌ای شده در دست اکانت‌های فیک و جالب اینکه کسانی از ما طلب شفافیت می‌کنند که خودشان جرأت اینکه اسمشان را اعلام کنند، ندارند. الان نزدیک انتخابات هستیم و می‌خواهند این حربه را طرح کنند و باوجوداینکه من فکر می‌کنم این طرح رأی بیاورد و مجلس به‌احتمال‌زیاد به آن رأی می‌دهد اما می‌خواهند برای رد صلاحیت‌ها از آن استفاده کنند.»

مجلس دیگر در رأس امور نیست
نماینده لیست امید گفت: «همان زمان سر موضوع CFT مگر کیهان تیتر بزرگ نزده بود که اگر جرأت کردید بگویید چه کسانی رأی داده‌اند؟ تیتر کیهان تهدید مستقیم بود؛ تهدید که شاخ و دم ندارد. عده‌ای می‌خواهند مجلس جایگاهی نداشته باشد... به نظر می‌رسد که دیگر مجلس در رأس امور نباشد. سه روز متوالی علیه من و آقای مطهری برنامه داده ترتیب می‌شود و در پرمخاطب‌ترین ساعات برنامه پخش می‌شود و قبلاً هم در برنامه‌ای دیگر درمورد من دوباره همین کار را کردند و نماینده این‌قدر قدرت ندارد که صداوسیما را زیر سؤال ببرد که به چه حقی این کار را می‌کند، چه جایگاهی برای مجلس می‌ماند؟ اگر مجلس در رأس امور بود، باید با صداوسیما برخورد می‌شد، اما مجلس در رأس امور نیست و همه این موضوع را می‌دانند. مجلس، مجلسی است که نه می‌گذارند کاری انجام شود و نه خود نمایندگان آن‌قدر رغبت دارند که بگذارند مجلس در رأس امور بماند.»

عده‌ای می‌خواهند به مملکت 
آسیب بزنند
سلحشوری تصریح کرد: «به نظر می‌رسد عده‌ای خاص هستند که می‌خواهند به‌طور سازمان‌یافته به کلیت مملکت آسیب برسانند، نه به اصلاح‌طلبان یا مجلس و دولت، بلکه کلیت کشور در حال حاضر در معرض خطر است. امربه‌معروف و نهی از منکر در اسلام به‌شدت تأکید شده، اما این شیوه امربه‌معروف و نهی از منکر درست است؟ کجای دین ما گفته تریبون نماز جمعه فقط در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد؟ چرا فقط امثال آقای پناهیان می‌توانند از این تریبون استفاده کنند، اما این‌همه دانشمند از جمله آقای رهامی، منتجب‌نیا نباید در آن جایگاه قرار گیرند؟»

می‌خواهند من را بزنند
رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره هجمه‌های اخیر علیه خود گفت: «به نظر می‌رسد این حرکت‌ها فقط سمت‌وسوی انتخاباتی دارد و به‌طور گسترده‌ای هم در حال شدت گرفتن است، به‌خصوص علیه شخص من که طوفان به پا کردند و ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار است تا بتوانند سلحشوری را بزنند. اما معتقد هستم اراده خداوند از همه کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند‌ کاری کنند خیلی بالاتر است و قلبا آرزو دارم کشورم بتواند این شرایط سخت و بحران‌ها را پشت سر بگذارد و دوباره روی آرامش را ببیند.»

واکنش‌ها در حمایت از سلحشوری
پس‌ازآن که برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی، بدون رعایت موازین اخلاقی، همچنان به هشتگ سازی و حمله به پروانه سلحشوری ادامه دادند، درحالی‌که سلحشوری، خود در توییتی به تکذیب این خبر پرداخت و به شایعه‌سازان نصیحت کرد که از خدا بترسند، موردحمایت دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. محمود صادقی، نماینده فهرست امید ضمن اشاره به توییت‌های دو نماینده اصولگرای مجلس در ارتباط با پروانه سلحشوری، این توییت‌ها را نشانه «انحطاط اخلاقی» یک جریان سیاسی دانست. عبدالکریم حسین زاده، دیگر نماینده مجلس بود که به این موضوع اشاره کرد و نوشت: «هتک حرمت به وکیل زن، هتک حرمت به زنان ایرانی است و زیر سؤال بردن نماینده توسط نمایندگان سقوط اخلاقی است. امیدی‌ها از این دو نفر شکایت خواهند کرد؛ اما امیدواریم آقای لاریجانی به پاسداری از مجلس برخیزد که این صدای دهل صدای گوش‌خراش نابود کردن صدای ملت است.» بهروز نعمتی، موج توییتی ایجادشده علیه سلحشوری را «پروژه حذف رقبا» دانست و افزود که گروهی «اخلاق و حریم شخصی را زیرپا گذاشته و توهین و تهمت را گلوله کرده و بر ملاج انسانیت شلیک می‌کنند». شهربانو امانی، نماینده شورای شهر تهران هم این نوع اقدامات را به نزدیکی زمان انتخابات مربوط دانست و افزود: «انتخابات نزدیک است و آن‌ها تهمت و افترا می‌زنند و از هر روش غیراخلاقی استفاده می‌کنند، چراکه می‌دانند سلحشوری نزد مردم عزت وآبرو دارد.»

اگر سلحشوری شکایت کند 
بررسی می‌کنیم
محمدجواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اتهام زنی دو نماینده علیه پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران به ایرنا گفت: «هنوز خانم سلحشوری یا بقیه نمایندگان و یا قوه قضاییه هیچ شکایتی را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده‌اند. اگر شکایتی از سوی خانم سلحشوری و یا سایر نمایندگان به هیئت برسد،بررسی خواهیم کرد.»