کد خبر : 285514 تاریخ : ۱۴۰۰/۶/۱۶ - 13:15
تظاهرات در کابل و مزار شریف در حمایت از "جبهه ملی مقاومت" تظاهرات کنندگان شعار "مرگ بر پاکستان و الله اکبر" سر دادند پس از آنکه رهبر "جبهه مقاومت ملی افغانستان" از مردم خواست تا "قیام عمومی به پا کنند"، شماری از شهروندان کابل و مزار شریف در تاریکی شب از خانه‌هایشان بیرون شده، شعار "مرگ بر پاکستان و الله اکبر" سر دادند.

به گزارش ستاره صبح آنلاین در ویدئویی که از کابل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شعار "زنده باد جبهه مقاومت ملی" "مرگ بر پاکستان" به گوش می‌رسد.

در همین حال یک شاهد عینی در پنجشیر به بی‌بی‌سی گفت که "دیشب تا اوایل بامداد، هواپیماهای ناشناس مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی را هدف بمباران قرار دادند."

او گفت جنگ شدید در پنجشیر همچنان ادامه دارد و امشب نیز صدا هواپیماهای بر فراز پنجشیر شنیده می‌شود.

ساعاتی قبل احمد مسعود از مردم خواست که به هر شکلی که می‌توانند در برابر طالبان مقاومت کنند. او همچنین گفت که مقاومت در دره‌های پنجشیر و اندراب ادامه دارد. مسعود از اعتراض‌های زنان در کابل و مزار شریف به عنوان الگوی از این مقاومت یاد کرده است. او از تظاهرات مردم در خارج از افغانستان هم که علیه گروه طالبان بپا شده است، تشکر کرد.

کابل در روزهای گذشته شاهد اعتراض‌های زیادی بود؛ شماری به دلیل پایین آوردن پرچم سه رنگ افغانستان اعتراض کردند و در روزهای گذشته، زنان شعار برابری سر داده و اعتراض می‌کنند.

اما ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی در چند ساعت گذشته منتشر شده است، نشان می‌دهد که مردم شعار مرگ بر پاکستان را سر می‌دهند.

روز گذشته در حالیکه هنوز گروه طالبان قادر به ایجاد دولت نشده است و معلوم نیست چه کسی در راس حکومت آنها قرار خواهد داشت، ژنرال فیض حمید، رئیس سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان به کابل آمد. طالبان گفتند او بنابر دعوت این گروه به کابل سفر کرده است.

احمد مسعود در نوار صوتی که پخش کرد، از حمله به پنجشیر به عنوان حمله "خارجی‌ها" بر افغانستان یاد کرد. روز گذشته گزارش‌های تایید نشده از حملات پهپادی علیه مواضع نیروهای مقاومت در پنجشیر خبر داد. همچنین شماری از شهروندان کابل می‌گویند صدای جت‌های جنگی را بر فراز آسمان کابل شنیده‌اند.

 

منبع: ایسنا