کد خبر : 275419 تاریخ : ۱۴۰۰/۶/۹ - 01:59
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم در گفت وگو با«ستاره صبح آنلاین» تشریح کرد: برخورد با خاطیان زندان اوین/ اتفاقات رخ داده در زندان اوین برخلاف رویکرد قوه قضائیه است/ باید در نظارت بر زندان های کشور بازنگری صورت بگیرد
به گزارش ستاره صبح آنلاین واکنش ها به انتشار فیلم ها از زندان اوین و بدرفتاری هایی که نسبت به برخی از زندانیان صورت گرفته همچنان ادامه دارد. این در حالی است که  رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی این موضوع در کمیسیون اصل نود خبر داد و عنوان کرد: برای ما مسجل شده که در این زمینه اشتباهاتی صورت گرفته است و به همین دلیل تلاش خواهیم کرد با بررسی های دقیق جنبه های مختلف این موضوع را برای افکار عمومی روشن کنیم.البته  قالیباف در توئیتی خواستار برخورد با خاطیان شد و جرم مترکب شده را محرز دانست که خبرگزاری ها ا آن را منتشر کردند اما شب گذشته اما روابط عمومی مجلس با صدور بیانیه ای  آن را تکذیب کرد و خبر از خبرگزاری ها نیز حذف شد.ستاره صبح برای بررسی این موضوع با دکتر محمد علی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم گفت وگو کرده که در ادامه می خوانید.

محمد علی پورمختار در این زمینه گفت:اتفاقاتی که در زندان اوین رخ داد برخلاف رویکرد سیستم قضایی کشور است  و به همین دلیل باید با خاطیان برخورد صورت بگیرد. به هر حال در هر سیستمی برخی افراد دچار خطاهای فردی می شوند که کلیت سیستم را زیر سوال می برد. این در حالی است که فیلم های منتشر شده حکایت از وضعیت خوبی در زندان اوین نمی دهد و به نظر می رسد باید در مدیریت و نظارت زندان ها بازنگری صورت بگیرد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ادامه داد:رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی فوری به این ماجرا را دادند و به نظر می رسد مسئولان قضایی از وقوع چنین اتفاقاتی در زندان اوین نگران و ناراحت هستند. به همین دلیل نیز مسئولان باید توجه بیشتری به وضعیت زندانیان داشته باشند. این در حالی است که این اتفاق از سوی مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری شده و نمایندگان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند. بنده امیدوارم بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
وی تصریح کرد:برخی اتفاقات در کشور رخ می دهد که بیش از اندازه بزرگ می شود و مورد توجه جریان های سیاسی قرار می گیرد. این در حالی است که به نظر می رسد انتشار این فیلم ها نیز در چنین وضعیتی بوده و برخی تلاش کرده اند در این زمینه بزرگ نمایی صورت بگیرد. بنده منکر برخی نواقص و کوتاهی ها در زندان های کشور و از جمله زندان اوین نیستم. با این وجود باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم و از جانبداری سیاسی بپرهیزیم. تنها در چنین شرایطی است که می توانیم تحلیل درستی از ماجرا به دست بیاوریم.نکته دیگر اینکه این تصاویر توسط هکرهای خارجی منتشر شده که نشان دهنده برنامه ریزی برای تخطئه سیستم قضایی کشور و یک اقدام از پیش طراحی شده است.
پورمختار تصریح کرد:احتمالات زیادی درباره این اتفاق وجود دارد و اظهارنظرهایی که در  این زمینه از سوی مسئولان قوه قضائیه صورت گرفت نشان می دهد که عزم قوه قضائیه برای برخورد با مسببین این ماجرا جزم است.بنده امیدوارم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی در زندان های کشور نباشیم.