کد خبر : 103848 تاریخ : ۱۴۰۰/۱/۱۴ - 23:56
چشم‌انداز ایران در ١۴٠٠

ستاره صبح-

سال ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف نویدهای مثبت و از طرفی نگرانی را تداعی می‌کند، در سیاست خارجی با توجه به مواضع دولت جدید آمریکا پیش‌بینی تعاملات بهتر بین‌المللی می‌شود و تعاملاتی که با اروپا، آمریکا و چین و کشورهای منطقه خواهد بود به نظر می‌رسد که این سال سال آرامش و احیاناً توسعه روابط بین‌المللی و منطقه‌ای و برون‌رفت از بحران سال ۱۳۹۹ باشد. امیدوارم که در این باب با حفظ استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران باتجربه ۴۱ ساله گذشته مسئولان و دولت با بررسی سیاست‌های گذشته با اولویت منافع ملی و مردم تصمیم‌گیری کنند و به نسل آینده امید، آرامش و نشاط دهند. 

انسجام ملی در انتخابات
انتخابات ریاست جمهوری در سه ماه اول ازیک‌طرف موجب نشاط و تحرک در جامعه و از طرف دیگر تنش انتخاباتی خواهد بود، در این دوره انتظار می‌رود شورای نگهبان اجازه دهد کاندیداهای موردعلاقه مردم بتوانند ورود کنند که موجب افزایش آمار مشارکت مردم در انتخابات بشود و به انسجام ملی که متأسفانه کم شده کمک کند که اصل انسجام مردم و حمایت مردم جزو شروط اصلی باید باشد، از طرف دیگر کاندیداها در این دوره باید با برنامه نه‌فقط سخنرانی و حرف‌های پوپولیستی جواب سؤالات جدی مردم در حوزه سیاست خارجی تعاملات بین‌المللی، سیاست‌های داخلی در امور جوانان و آزادی‌های قانونی و شفافیت و جلوگیری از رانت‌خواری و در حوزه اقتصادی افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری، نظارت و کاهش دخالت خصولتی‌ها و اجرای درست قوانین بازار سرمایه و در حوزه اجتماعی و فرهنگی توجه به جوانان، اجرای درست هدفمندی یارانه و جدا کردن فقرا از چرخه فقر و آوردن نشاط و شادی و شادابی در جامعه با برنامه‌های مشخص اجرایی که اعلام می‌کنند را به‌صراحت بدهند، مجلس نیز در کمک به رئیس‌جمهور و دولت برای انتخاب کابینه شایسته و موفقیت همکاری و همدلی کند.

واکسیناسیون اکثریت مردم
شایسته است که در تاریخ سال‌های ١۴٠۴-١۴٠۰ با اقدامات ارزشمندی که امید است رئیس‌جمهور منتخب با همکاری سایر قوای سه‌گانه انجام دهند در تاریخ کشور به نیکی نام‌برده شود. در ۶ ماه اول ١۴٠٠ انتظار می‌رود واکسیناسیون اکثریت مردم با واکسن داخلی و خارجی انجام شود و از بهانه‌های سال ١٣٩٩ در سلامت و حفظ جان مردم خبری نباشد. اقشار فقیر و آسیب‌پذیر با هماهنگی بین نهادهای خدماتی و جلوگیری از موازی کاری اثرگذاری بهتری داشته باشند و دولت نیز تکلیف خود را در اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها انجام دهد. امیدواریم در ۱۴۰۰ همدلی بین مردم و به‌ویژه قوای سه‌گانه بیشتر شود، شفافیت اقتصادی و سیاسی و مبارزه با فساد به‌عنوان یک دستور اساسی رئیس‌جمهور بعدی قرار بگیرد و با کمک مجلس و به‌ویژه قوه‌قضائیه و حمایت رهبری برای اصلاح قوانین و مقررات و شرکت‌های خصولتی‌ها و زیاده خواهان تحت نظارت و کنترل دقیق قرار بگیرند. از خداوند طلب می‌کنم سال ١۴٠٠ سال گشایش و رفاه و دوری از فقر و سربلندی ملت و جمهوری اسلامی ایران باشد. 
(برگرفته از خبرآنلاین)