کد خبر : 103281 تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۷ - 00:15
تعداد مبتلایان کرونا در جهان از 80 میلیون نفر گذشت ادامه محدودیت تردد شبانه در همه شهرها

ستاره صبح-

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.  سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز ۶ دی ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۳۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسید.
وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۴۲ هزار و ۵۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۹۳۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. هم اکنون هیچ یک از شهرستانهای کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارند و ۱۶۰ شهر در وضعیت نارنجی یا پر خطر و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد یا در خطر متوسط کرونا قرار دارند.وی افزود: میزان متوسط موارد بستری و فوت کرونا در اکثر مناطق کشور روند نزولی و کاهشی دارد به طوری که در هفته اول دی میزان متوسط مورد ابتلا به کووید۱۹ در کشور هشت نفر به ازای هر صد هزار نفر است و بیشترین میزان موارد ابتلا به کرونا در استانهای مازندران، گلستان و تهران گزارش شده است.
لاری ادامه داد: میانگین بروز موارد مرگ کرونا در کشور در هفته اول دی ۱۶ در یک میلیون نفر رسیده است و بیشترین میزان مرگ کرونا در استانهای خراسان جنوبی، اردبیل، زنجان و گلستان گزارش شده است.
وی گفت: وضعیت این همه گیری در استانهای شمالی نسبتا روند صعودی دارد وضعیت کاهشی این همه گیری حساس، شکننده و ناپایدار است و هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری موجب خیز مجدد و اوج گرفتن دوباره این بیماری می شود.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۸۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت هشتمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از ایران بوده است و روسیه بعد از ایران در رده نهم است.

محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در همه شهرها 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به مصوبات جلسه ستاد، گفت: فعالیت مدارس همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی درباره جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: یکی از اقدامات بسیار موثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار موثر بوده و مصوب شد که در شهرهای زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.

کرونا در مازندران صعودی است
وی افزود: در ۳۰ استان روند بیماری کاملا نزولی است. استان مازنداران تنها استانی است که هنوز روند در آن به طور کامل نزولی نشده است و امیدواریم با توجه به پیش بینی‌ها روند نزولی را در این استان شاهد باشیم.

کاهش ۴۰ درصدی بستری 
و ۵۰ درصدی فوتی ها
رییسی گفت: در حال حاضر میزان بستری در کشور به شکل روزانه تقریبا بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته و مرگ و میر هم نسبت به شروع طرح که حدودا یک ماه قبل بود بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است. اما بازهم تاکید می‌کنم تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها می‌تواند در افزایش آمار موثر باشد و اگر رعایت نشود ممکن است شاهد پیک مجدد باشیم.