کد خبر : 664039 تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۱۰ - 14:02
یدالله اسلامی-دبیر کل مجمع نمایندگان ادوار مجلس فایده همزیستی مسالمت‌آمیز آنچه درشهر می‌گذرد سبک زندگی مردم است که بازتاب دهنده پیام معناداری است که نمی‌توان نادیده گرفت، بانوان با پوشش‌های گوناگون همزیستی آرام و بدون تنشی را پایه گذاری کرده‌اند که برای حاکمیت هم آموزنده است، پوشش اختیاری بانوان و پذیرش تنوع از سوی جامعه یکی از معیارهای اخلاقی جامعه ایرانی است.

پوشش اختیاری شامل چادر، روسری، شال وبدون پوشش سر است. این رنگارنگی واکنش منفی در جامعه برنینگیخته وافراد با پوشش‌های متفاوت یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند. مردان وجوانان پسر هم احترام به سبک زندگی وپوشش بانوان را پاس داشته ونگاه آزار دهنده‌ای امنیت روانی بانوان را تهدید نمی‌کند.

جوانان با رفتاری آرام به کسانی که بادرک نادرست از پوشش اختیاری رفتاری خشن و نادرست در پیش گرفته بودند درس پاکدامنی می‌آموزند. سخت گیری میدانی پلیس نیز کاهش یافته، درکنار این پذیرش سبک زندگی جامعه ایرانی تفاوت باور وعقیده ودین ومذهب وقومیت را هم به رسمیت شناخته وبا هیچ گرایش فکری ومذهبی و... سر ناسازگاری ندارد.

این کنش‌ها و پذیرش‌ها پایه گذار همبستگی ملی است و درک درست حکومت هم می‌تواند اسباب هم افزایی وتوان بیشتر جامعه شود. اگر هدف افزایش پوشش است موضوع را مثل کشورهای اسلامی آزاد و به خود بانوان بسپارید. آنگاه خواهید دید بدون صرف هزینه مقوله حجاب در جامعه بیشتر از دوره‌ای می‌شود که گشت ارشاد زنان یا دختران را بغل می‌کرد و به ون می‌انداخت.