کد خبر : 612095 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۲۳ - 14:51
رویترز: خاورمیانه از بیم حمله احتمالی ایران به اسرائیل در آماده باش کامل به سر می برد شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا تعلیق پروازهای خود به تهران را به دلیل اوضاع وخیم در خاورمیانه و احتمال حمله تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل تمدید کرد.

رویترز نوشت: لوفت‌هانزا و شرکت هواپیمایی اتریش، تنها دو شرکت هواپیمایی غربی هستند که به تهران پرواز می‌کنند که بیشتر توسط خطوط هوایی ترکیه و خاورمیانه ارائه می‌شد.
خطوط هوایی اتریش که متعلق به لوفت هانزا است و شش بار در هفته از وین به تهران پرواز می‌کند، اعلام کرد که همچنان در حال برنامه ریزی برای پرواز روز پنجشنبه به تهران است.
به غیر از این دو شرکت هواپیمایی تاکنون خبر دیگری از سایر خطوط هوایی بین‌المللی که به تهران پرواز می‌کنند وجود ندارد. فضای هوایی ایران همچنین یک مسیر کلیدی برای پروازهای امارات و قطر ایرویز به آمریکای شمالی است.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفت که اسرائیل «باید مجازات شود و مجازات هم می‌شود».
اسرائیل که شش ماه پیش جنگی را در نوار غزه علیه حماس آغاز کرده صریحا تأیید نکرده که پشت حمله به کنسولگری ایران در دمشق بوده، اما پنتاگون این حمله را تأیید کرده است.

وزیر خارجه اسرائیل در واکنش آشکار به رهبر ایران گفت: اگر ایران از خاک خود به اسرائیل حمله کند، اسرائیل پاسخ خواهد داد.
بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی آمریکا و اسرائیل گزارش داد که ایالات متحده و متحدانش معتقدند حملات موشکی یا پهپادی بزرگ ایران یا نیروهای نیابتی آن علیه اهداف نظامی و دولتی در اسرائیل قریب الوقوع است.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در تماسی با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به صراحت اعلام کرد که آمریکا در برابر هرگونه تهدیدی از سوی ایران در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.
یک منبع آگاه گفت که برت مک گورک، نماینده آمریکا در خاورمیانه با وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عراق تماس گرفت تا از آنها بخواهد پیامی را به ایران برسانند و از ایران بخواهند تنش‌ها را کاهش دهد.
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این کشورها با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.