کد خبر : 601980 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - 03:57
دکتر یدالله اسلامی- دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی هزینه اقدام‌های خودسرانه نویسنده هم همانند میلیون‌ها بیننده ، فیلم گرفتن یک روحانی جوان بی‌تجربه از مادری که در حال شیر دادن به فرزندش بود متأثر و نگران شد. آنچه مهم است «درک نادرست و پر ابهام یک روحانی از مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر است.» او معروف را نمی‌شناسد وحرمت و حریم یک بانوی دردمند را نیز درک نمی‌کند.

مقاومت مادر و دفاع از حقوق خود و برخورد و اعتراض به آن روحانی قابل‌تأمل و معنادار و زیرپا گذاشتن قانون است.

مادری که باید در حال شیر دادن به نوزاد خویش امنیت روانی کامل داشته باشد.این واقعیت را حتی افراد بی‌اعتقاد یا کم اعتقاد هم درک می‌کنند که نباید متعرض چنین مادری شد. این موضوع تعرض وبی حرمتی و شکستن حریم خصوصی فردی است.اگر کسی فهم ودرک خود را معروف وامر مغایر آن را منکر بداند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود زیرا این عمل به دیگران هم این اجازه را می‌دهد که با برداشت درک خود عمل کنند.آیا شیوع چنین پدیده‌ای باعث دو قطبی سازی جامعه نمی‌شود؟

براساس آموزه‌های فرهنگی،سنتی و مذهبی پاسداشت و احترام به مادری که در حال شیر دادن بچه اش است مورد تاکید بوده و هست.. رفتار ناپسند این روحانی آیا امر معروف است یا منکر؟ کسانی که نادانسته دفاع آگاهانه و ارزشی بانوی دردمند را ضد ارزش می‌دانند و با عناوین زشت این بانو را مورد نکوهش قرار داده‌اند درترویج شکست حریم خصوصی، همراه آن روحانی هستند. ما در برابر هر نوع بی حرمتی‌ وقانون شکنی‌ها مسئول هستیم و این اجازه را داریم که بر اساس اصل 8 قانون اساسی امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم به گونه‌ای که این اقدام باعث ضرر و زیان نشود.فیلم برداری از یک زن با کدام مجوز قانونی به این فرد داده شده است؟اگر این کار قانونی است دیگران هم می‌توانند اقدام به عمل مشابه نمایند.همراهی بانوان با این زن در درمانگاه قم و واکنش افکار عمومی نشانگر این واقعیت است که اقدام های خودسرانه بی فایده و پر هزینه است.پرسش این است که آیا چنین افرادی مورد بازخواست قرار می‌گیرند یا خیر؟