کد خبر : 601842 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - 02:15
ستاره صبح آنلاین گزارش می دهد: سیطره تندروی بر مجلس دوازدهم گروه سیاسی:مجلس دوازدهم در حالی شکل می گیرد که عمده منتخبان آن در دور اول انتخابات از لیست جریان صبح ایران که به جریان شریان نزدیک است تشکیل شده است.این جریان که از جبهه پایداری انشعاب کرده در برخی مسائل مانند حجاب و صیانت از فضای مجازی مواضع تندی دارد.در راس این جریان حمید رسایی قرار دارد که به عنوان نفر سوم از تهران وارد مجلس شد. در ادامه برخی مواضع این افراد را می خوانید:

توییت حمید رسایی و قیاس زن با خودرو
حمید رسایی منتخب تندرو مجلس دوازدهم در توییتی نوشته بود:«در عجبم از مردی که از ترس خط و خش به ماشینش چادر می‌پوشاند اما همسر و دخترش را بدون چادر در کوچه و خیابان رها می‌کند!»
رسایی همچنین در توییت دیگری نوشته بود: «یکی از عوامل پدیده شوم بی‌حجابی و شل حجابی، فراموشی غیرت در مردان جامعه است. علی(ع) خطاب به مردم کوفه فرمودند: ‌«به من خبر رسیده که زنان شما در مسیر راه‌ها به مردان تنه می‌زنند، آیا حیاء نمی‌کنید، خداوند لعنت کند کسی را که غیرت نمی‌ورزد.»
اینکه علی(ع) برای مبارزه با منکر بی‌ حیایی، اول مردان را مذمت می‌کنند، یعنی هر جا فقط زنان شل حجاب و بی‌حجاب را مورد خطاب قرار داده‌ایم و گشت ارشاد را فقط برای هنجارشکنان زن به خیابان آورده‌ایم، خطا بوده‌. آنکه اول باید به داخل ون گشت ارشاد راهنمایی شود، مردان بی غیرت هستند.»

حمله رسایی به رئیسی به دلیل عدم موضعگیری‌اش در باره بی‌حجابی
حمید رسایی در توییتی نوشت :«در گفت‌وگوی امشب (دیشب) با آقای رئیسی در خصوص موضوع بی حجابی‌ها هیچ سؤالی مطرح نشد . انگار نه انگار این یکی از مسائل روز کشور است ! انگار نه انگار نحوه عملکرد دولت در این خصوص محل بحث و سؤال بخش معظمی از مردم کشور است ؟جناب آقای رئیسی! یعنی اعلام موضع درباره حجاب و بی حجابی‌ها این قدر سخته ؟»
سبک زندگی حرامی درحال ترویج است که باید مقابل آن ایستادگی کرد
حمید رسایی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از نهادهای فرهنگی در موضوع حجاب بی‌کار هستند، ابراز کرد: متأسفانه سبک زندگی حرامی با عنوان برهنگی و بی‌حجابی درحال ترویج است که باید مقابل آن ایستادگی کرد.نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اغتشاش خیابانی تمام شده ولی اغتشاش فرهنگی ادامه دارد که امروز باید با آن مقابله کنیم.

حمله بی سابقه نبویان به متن توافق و باقری کنی
اقدامات تأسف‌بار ناشی از آن است که مسئولین اصلی مشغول در مذاکرات فعلی وین-یعنی مسئولین کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا- عینا همان مسئولین اصلی تیم مذاکراتی آقای ظریف هستند. به‌طوری که کمیته هسته‌ای به آقای بقایی و کمیته تحریم به آقای سادات‌میدانی و دو کمیته تصمیم کمیسیون مشترک و نیز ضمیمه بازاجرا به آقای صابری انصاری سپرده شده است.لازم است به رئیس‌جمهور محترم-جناب حجه‌الاسلام دکتر رئیسی- که بحمدالله به صورت جدی در صدد رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات است، یادآوری شود که برای دست‌یابی به یک توافقی که با رعایت خطوط قرمز نظام بتواند منافع ملت ایران را تأمین کند، مستلزم آن است که تغییر فوری در تیم مذاکرات داده شود و از افراد انقلابی و متدین و متعهد به منافع ملت و خطوط قرمز نظام استفاده شود.

نبویان: خدا و دین باید در سیاست، اقتصاد و جامعه دخیل باشد
سیدمحمود نبویان منتخب مجلس دوازدهم با بیان اینکه جریان رقیب به دنبال منحرف‌کردن اذهان مردم است و به همین دلیل مسئله حجاب و آزادی را در جامعه مطرح می‌کنند، افزود: نباید نسبت به این گونه مسئله موضع گرفت و باید به‌گونه‌ای در جامعه تبیین شود که مشکل اصلی مردم امروز این چیزها نیست بلکه دغدغه‌های عمومی، تورم، اشتغال و گرانی است.

روانبخش: قانون عفاف و حجاب و طرح صیانت را در مجلس پیگیری می‌کنم
فیلمی که از قاسم روانبخش، نماینده منتخب قم در اعتمادآنلاین منتشر شده، وی گفته است: «قوانینی که نیمه‌تمام مانده، مثل قانون عفاف و حجاب و قوانین صیانت از کاربران که در مجلس معطل مانده باید پیگیری شود.، این موضوع باید به‌نحوی باشد که اینترنت بیشتر توسعه پیدا کند و تقویت شود و فضای مجازی برای بچه‌هایمان سالم‌سازی شود تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند در این فضا فعالیت کنند.او پیگیری اینترنت ملی را هم مهم دانست و گفت: «این طرح‌ها و قوانین نیمه‌کاره را باید هرچه زودتر به اتمام برسانیم و مردم آثار و برکات آن را در زندگی خود ببینند.»