کد خبر : 559627 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۲۰ - 11:15
آخرین وضعیت بیمارستان‌های غزه در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. در حالی که نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، با مقابله مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا، اشغالگران پس از بمباران بیش از یک بیمارستان و یک آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند.

خبرنگار الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، نیروهای این رژیم نفوذ خود را در اردوگاه الشاطی همجوار بیمارستان الشفا بیشتر کرده‌اند. این خبرنگار افزود: خودروهای آمبولانس به دلیل ادامه بمباران‌ها نمی‌توانند زخمی‌ها و اجساد شهدا را منتقل کنند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند، درگیری‌های شدیدی بین ارتش این رژیم و نیروهای مقاومت در اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه رخ داده‌ است.

در این راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد: درگیری‌های میان اشغالگران و مقاومت در چندین محور در غزه ادامه دارد.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در غزه تاکید کرد که ارتش اشغالگر با مقاومتی مواجه است که مانع از پیشروی آن شده و خسارات سنگینی را متحمل شده‌ است.

خبرنگار المیادین با بیان اینکه گردان‌های القسام موفق شدند تعدادی تانک رژیم صهیونیستی را در محله النصر منهدم کنند، خاطرنشان کرد: مقاومت در چهار محور در غرب غزه علیه نیروهای اشغالگرِ در حال نفوذ اقدام کرد. خبرنگار المیادین در مورد درگیری در غرب اردوگاه الشاطی گفت که اشغالگران ارتباطات خود را با برخی از نیروهایشان در این اردودگاه از دست داده‌اند.

مقاومت یک هواپیمای اشغالگران را هدف قرار داد

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت: یک پهپاد اشغالگران از نوع «هرون تی بی» (ایتان) را مستقیما هدف قرار داد.

از طرفی دیگر، صدای آژیرهای هشدار در کیسوفیم در غلاف غزه به صدا درآمد.

درخواست پزشکان بدون مرز برای توقف حملات به بیمارستان‌ها

پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم با کارمندان‌ خود در داخل بیمارستان الشفا تماس برقرار کنیم.

این نهاد افزود: به شدت نسبت به وضعیت بیماران، کادر پزشکی و زخمی‌ها که هنوز در داخل بیمارستان هستند، نگرانیم و درحالیکه برخی اصلا نمی‌توانند حرکت کنند.

پزشکان بدون مرز تاکید کرد: خواستار توقف فوری حملات به بیمارستان‌ها و حمایت از کادر درمان و بیماران و تاسیسات بهداشتی و پزشکی هستیم.

 

شلیک بمب‌های فسفری به بیمارستان الشفا از نیمه‌شب 

اشغالگران از نیمه شب بمباران شدیدی را در مجاورت بیمارستان الشفا انجام داده‌اند. پس از اصابت گلوله به یکی از درهای آن، همچنان حملات به ساختمانی که بیماران و کادر پزشکی در آن مستقر هستند نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، در طول بمباران، اشغالگران از بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی استفاده کردند که به نوبه خود ممکن است جان بیمارانی را که بیش از سایرین در بیمارستان در معرض خطر هستند، تهدید کند.

خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از منابع محلی گزارش داد: هواپیماها و توپخانه‌های دشمن صهیونیستی بار دیگر حیاط بیمارستان الشفا و اطراف بیمارستان اندونزی را بمباران کردند که برق آن عصر جمعه به دلیل تمام شدن سوخت به طور کامل قطع شد.

شبکه المسیره نیز اعلام کرد، برق بیمارستان الشفا نیز به طور کامل قطع شده است.

 

بیمارستان القدس در آستانه تعطیلی است

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که پس از سه ساعت، ۵۰۰ بیمار و مجروح در بیمارستان القدس غزه از خدمات درمانی محروم می‌شوند و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و کودکان در انکوباتور جان خود را در نتیجه تمام شدن سوخت که نیروهای اشغالگر از ابتدای تهاجم خود، وارد کردن آن را کاملا ممنوع کرده‌اند، از دست خواهند داد.

تانک‌های اشغالگر بیمارستان کودکان النصر را محاصره کردند

محمد ابوسلیمه، مدیرکل بیمارستان‌های غزه گفت که نیروهای اشغالگر همچنان بیمارستان کودکان النصر در غرب شهر غزه را محاصره کرده‌اند.

برخی منابع نیز اعلام کردند تانک‌های ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌های الرنتیسی، النصر و العیون در شمال غزه رسیدند.

 

 

 

 

همچنین وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از ابتدای جنگ تعداد شهدای کادر درمان به ۱۹۸ تن افزایش یافته و ۵۳ خودروی امداد رسان و آمبولانس منهدم شده‌است.

وزارت بهداشت غزه افزود: ۱۳۵ تاسیسات بهداشتی هدف قرار گرفته و ۲۱ بیمارستان و ۴۷ مرکز درمانی از کار افتاده‌اند.

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه قبلا گفت: «اگر زنده بمانیم شنبه یک گور جمعی در مجتمع الشفا برای دفن ۱۰۰ شهید ایجاد می‌کنیم، زیرا نمی‌توانیم برای دفن بیرون برویم.»

تیراندازی به هر کسی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند

مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه با بیان اینکه هر فردی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند مورد هدف هواپیماهای اشغالگر و تک تیراندازها قرار می‌گیرد، گفت: نمی‌توانیم برای مداوای مجروحان به بیرون برویم و آمبولانس‌ها نیز نمی‌توانند حرکت کنند.

خبرنگار الجزیره گفت که تماس با خبرنگاران در داخل بیمارستان الشفا در غزه قطع شده است.